Roczny plan pracy Szkoły Podstawowej im. stefana Żeromskiego w drawnie w Zespole Szkolno –przedszkolnym w Drawnie na rok szkolny 2024/2025

 

 

Podstawa prawna:

-       ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.),

-       ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 984 ze zm.),

-       statut szkoły,

-       program wychowawczo-profilaktyczny szkoły.

 

Cele do realizacji w roku szkolnym 2024/2025:

a)     kształtowanie stałych sprawności w czynieniu dobra poprzez propagowanie idei wolontariatu, dzięki któremu dzieci i młodzież rozwijają swoją wrażliwość na los potrzebujących, bierze na siebie odpowiedzialność za własne życie i życie społeczne,

b)     przeciwstawianie się obojętności wobec wszelkich przejawów zła, kształtowanie gotowości współdziałania i pomocy – dobroczynności, szlachetności, zaangażowania społecznego,

c)     kształtowanie umiejętności przeżywania emocji, radzenia sobie ze stresem i z agresją – kształcenie samodzielności w rozwiązywaniu problemów i konfliktów między dziećmi (tolerancja, życzliwość, empatia i przyjaźń),

d)     wzmacnianie wychowawczej roli rodziny, poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny,

e)     doskonalenie umiejętności prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych, w szczególności w zakresie bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu,

f)      przygotowanie uczniów do korzystania z różnych źródeł informacji, kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych,

g)     wspieranie aktywności uczniów w zakresie rozwijania sprawności fizycznej i zdrowotnej,

h)     zapewnienie bezpieczeństwa w szkole.

 

Zawartość planu 

1)     Szkolny zestaw programów nauczania dla I i II etapu przyjęty do realizacji na podstawie wniosków nauczycieli o dopuszczenie wybranych programów nauczania do poszczególnych przedmiotów:

 

SZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW NAUCZANIA

Rok szkolny 2024/2025

Numer w szkolnym zestawie

Przedmiot

Nazwisko nauczycieli realizujących program

Nazwa programu

Autor

Klasa

1/2024/2025

ew

M. Szymańska

 

„Wielka przygoda – doświadczam – przeżywam – poznaję – wyjaśniam – tworzę”

 

 A. Budniak, M. Kisiel

M. Mnich,

 

III

 

 

 

2/2024/2025

ew

M. Stefańska

T. Zagata

M. Lewandowska

W. Brzozowska

 

 

”Ale to ciekawe” MAC

 

 J. Okuniewska,

B. Skrzypiec, S. Piłat

 

 

I - II

 

3/2024/2025

język polski

M. Dolata- Trzaskawka

E. Musiałek

J. Markiewicz

Program nauczania j. polskiego w szkole podstawowej w klasach IV- VIII „Między nami”.

I. Piasta- Siechowicz

A. Łuczak

A. Murdzek

E. Prylińska

IV- VIII

4/2024/2025

język angielski

W. Brzozowska,

O. Zajączkowska

Program nauczania j. angielskiego dla I etapu edukacyjnego Szkoła Podstawowa klasy II-III – TIGER

 

Ilona Studzińska A. Mądela, M. Kondro,

E. Piotrowska, A. Sikora

 

I- II

5/2024/2025

język angielski

W. Brzozowska,

O. Zajączkowska

Program nauczania j. angielskiego dla I etapu edukacyjnego Szkoła Podstawowa klasy I – Kids can!

 

D. Show, M. Ormerod

 

I -III

6/2024/2025

język angielski

O. Zajączkowska

M. Gławdel

Program nauczania języka angielskiego dla drugiego etapu edukacyjnego w klasach IV-VIII

E. Piotrowska

T. Sztyber

K. Komarnicka

IV- VIII

7/2024/2025

język niemiecki

A. Świerczewska

M. Gławdel

Program nauczania języka obcego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej.

S. Rapucka

K. Wójcik

IV- VIII

8/2024/2025

A. Świerczewska

M. Gławdel

Program nauczania języka niemieckiego jako drugiego języka obcego w szkole podstawowej.

A. Kubicka

VII- VIII

9/2024/2025

muzyka

M. Stefańska

 

Program nauczania muzyka (klasy IV-VII).

J. Górecka- Guzik

IV-VII

10/2024/2025

plastyka

 

M. Szymańska

 

 

Program nauczania plastyki w szkole podstawowej klasy 4 – 7.

W. Sygut

M. Kwiecień

IV- VII

11/2024/2025

historia

M. Gławdel

"Wczoraj i dziś"

Program nauczania historii w klasach IV- VIII.

T. Maćkowski

IV- VI

12/2024/2025

M. Gławdel

„Podróże w czasie” program nauczania historii w szkole podstawowej.

R. Tocha

VII -VIII

13/2024/2025

przyroda

A. Dzierbun

Program nauczania ,,Poznajemy przyrodę" klasa IV szkoły podstawowej.

K. Przybysz,

A. Romańska,

J. Gadomska

IV

14/2024/2025

geografia

E. Koziorowska

Program nauczania geografii w szkole podstawowej ,,Planeta Nowa".

M. Tuz

B. Dziedzic

VI- VIII

15/2024/2025

geografia

E. Koziorowska

Program nauczania geografii – „To nasz świat” kl. V

J. Podlewska

M. Gdański

V

16/2024/2025

biologia

A. Dzierbun

Program nauczania biologii w kl. V-VIII Szkoły Podstawowej ,,Puls życia”

A.  Zdziennicka

V- VIII

17/2024/2025

chemia

Robert Kowalewski

Program nauczania chemii w Szkole Podstawowej ,,Chemia nowej ery” dla klas VII-VIII

Teresa Kulawik

Maria Litwin

VII- VIII

18/2024/2025

fizyka

P. Zajączkowski

,,Świat fizyki’’ Program Nauczania dla klas VII-VII Szkoły Podstawowej

B. Sagnowska

VII-VIII

19/2024/2025

Matematyka

A. Górska

P. Zajączkowski

Program nauczania „Matematyka z kluczem” dla klas 4 – 8 szkoły podstawowej.

M. Braun

A. Mańkowska

M. Paszyńska

IV- VIII

20/2024/2025

Informatyka

Dariusz Korzeniewski

Aneta Dzierbun

 

„Teraz bajty”

Informatyka dla SP, dla kl.IV-VIII

G. Koba

IV - VIII

21/2024/2025

Technika

M. Lewandowska

,,Jak to działa?"

Program nauczania ogólnego  zajęć Technicznych w kl.IV-VI Szkoły Podstawowej

L.M. Łabeccy

IV- VI

22/2024/2025

WOS

Paweł Błasiak

Program nauczania wiedzy o społeczeństwie w szkole podstawowej „Dziś i jutro”

B. Furman

VIII

23/2024/2025

Religia

P. Błasiak

Program nauczania religii w klasach I-IV „Zaproszeni na ucztę z Jezusem”

ks. dr P. Płaczek

I -  IV

24/2024/2025

P. Błasiak

Program nauczania religii w klasach V-VIII. ,,Bóg kocha i zbawia człowieka”

s. B. Zawiślak

ks. dr M. Wojtasik

V-VIII

25/2024/2025

Wychowanie fizyczne

W. Łojko

R. Kowalewski

Program nauczania wychowania fizycznego dla ośmioletniej szkoły podstawowej.

K. Warchoł

IV- VIII

26/2024/2025

WDŻR

Aneta Dzierbun

Wychowanie do życia w rodzinie, Program nauczania dla klas IV-VIII szkoły podstawowej „Wędrując ku dorosłości”

J. Król

IV-VIII

27/2024/2025

EDB

Mirosława Lewandowska

Program nauczania edukacji dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej

J. Słoma

VIII

28/2024/2025

EW

Godzina wychowawcza 4-6

Wychowawcy klas I –VI

Pedagog szkolny

Program „Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej”

S. Wierzchowska

E. Nerwińska

 

I - VI

 

2)     Kalendarz roku szkolnego 2024/2025 opracowany na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego

 

Termin

Zadanie

Odpowiedzialni

2 września 2024 r.

początek roku szkolnego

dyrektor

16–27 września 2024r.

zebrania z rodzicami

dyrektor, wychowawcy

20–22 września 2024 r.

„Sprzątanie świata” (w ramach działań ekologicznych)

  1. Dzierbun , wychowawcy

Do 30 września 2024 r.

wybory do samorządu uczniowskiego

opiekun samorządu uczniowskiego

30 września 2024 r.

obchody Dnia Chłopaka

 SU, wychowawcy klas

15 października 2024 r.

ślubowanie klasy pierwszej, Dzień Edukacji Narodowej

wychowawcy klas I-III

12 listopada 2024 r.

Narodowe Święto Niepodległości

E. Musiałek , M. Dolata Trzaskawka

18 listopada 2024 r.

Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka

pedagog szkolny , S U

21 listopada 2024 r.

Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień,

SU ,pedagog szkolny , D. Korzeniewski

18-28 listopada 2024 r.

zebranie z rodzicami – informacja o postępach rozwojowych uczniów

dyrektor, wychowawcy

28 listopada 2024 r.

andrzejki szkolne

wychowawcy klas, samorząd uczniowski, rada rodziców

6 grudnia 2024 r.

mikołajki szkolne – „Zróbmy coś dobrego dla innych”

wychowawcy klas

16-20 grudnia 2024 r.

jasełka i wigilia szkolna

dyrektor, wychowawcy

23 grudnia 2024 r- 1 stycznia2025 r.

zimowa przerwa świąteczna

dyrektor, wychowawcy

23 stycznia 2025 r.

wystawianie ocen śródrocznych

nauczyciele

20 stycznia 2025 r.

Dzień Babci i Dzień Dziadka

SU ,  wolontariat, wychowawcy klas

30 stycznia 2025 r.

zebranie klasyfikacyjnej rady pedagogicznej

dyrektor, rada pedagogiczna

po 17 lutego 2025 r.

zebranie z rodzicami – semestralne

dyrektor, wychowawcy klas

17 lutego 2024 r.

walentynki

samorząd uczniowski

do31 stycznia 2025 r.

bal karnawałowy

rada rodziców, wychowawcy

od 3 lutego – 14 lutego 2025

 

ferie zimowe

dyrektor

8 marca 2025 r.

klasowe uroczystości związane z Dniem Kobiet

wychowawcy klas, SU

17 -22 kwietnia–2025 r.

 

wiosenna przerwa świąteczna

 

dyrektor

 

30 kwietnia 2025 r.

obchody świąt majowych

wicedyrektor SU, wychowawcy IV-VII

maj 2025 r.

Egzamin ósmoklasisty

dyrektor

26 maja 2025 r.

Klasowe uroczystości związane z Dniem Matki i Dniem Ojca

wychowawcy klas

2 czerwca 2025 r.

uroczystości związane z Dniem Dziecka

wychowawcy klas

 19 czerwca 2025 r.

Boże Ciało

dyrektor

Czerwiec 2024 r. (ustali dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej)

przeprowadzenie egzaminów klasyfikacyjnych

dyrektor

16 czerwca 2025 r.

wystawianie rocznych ocen klasyfikacyjnych

nauczyciele

23 czerwca 2025 r.

zebranie klasyfikacyjne rady pedagogicznej

dyrektor

 3 lipca 2025 r.

zebranie podsumowujące rady pedagogicznej

dyrektor

ostatni tydzień sierpnia 2025 r.

przeprowadzenie egzaminów poprawkowych

dyrektor

30 czerwca 2025 r.–31 sierpnia 2025 r.

ferie letnie

 

 

Dni ustawowo wolne od pracy:

-    Wszystkich Świętych -1 listopada 2024 r.

-     Święto Niepodległości – 11 listopada 2024 r.,

-     święto Objawienia Pańskiego (Trzech Króli) – 6 stycznia 2025r.,

-     Międzynarodowe Święto Pracy-1 maja 2025 r.

-      Święto Konstytucji 3 maja - 3 maja 2025 r.

-      Boże Ciało –19 czerwca 2025 r.

 

Dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych:

-       2 maja 2025 r.

-       maj 2025 egzamin ósmoklasisty ( 3 dni)

-       20 czerwca 2025r.

 

3)     Zapewnianie jakości pracy szkoły w roku szkolnym 2024/2025

Lp.

Zadania do realizacji

Odpowiedzialni

Termin realizacji

1.

Zapoznanie nauczycieli z planem nadzoru pedagogicznego, z wnioskami z nadzoru pedagogicznego z roku szkolnego 2023/2024

dyrektor

do 15 września 2024 r.

2.

Sprawozdanie dyrektora z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w I i II półroczu– wnioski i rekomendacje na drugie półrocze roku szkolnego 2024/2025.

dyrektor

styczeń 2025 r. / sierpień 2025 r.

3.

Badanie ankietowe wśród rodziców, nauczycieli i uczniów na temat:

-       realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego,

-       potrzeb rodziców w zakresie wspomagania wychowawczej roli rodziny,

-       obszarów działania szkoły podlegających w zakresie rozwijania współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

pedagog, zespoły zadaniowe i ewaluacyjne

wrzesień 2024 r

czerwiec 2025 r.

 

4)     Bezpieczeństwo i właściwe warunki nauki i pracy w szkole

Lp.

Nazwa zadania

Odpowiedzialni

Termin realizacji

1.

Przegląd szkoły pod kątem bezpieczeństwa i higieny.

dyrektor

sierpień 2024 r., luty 2025r., sierpień 2025 r.

2.

Kontrola badań okresowych i organizacja szkoleń z zakresu bhp.

dyrektor, nauczyciele

Sierpień 2024 r.

3.

Sprawdzenie stanu pomocy dydaktycznych.

dyrektor, nauczyciele

sierpień 2024 r.

4.

Przeprowadzenie próbnej ewakuacji szkoły.

dyrektor

do listopada 2024 r.

5.

Prowadzenie działań w ramach programu wychowawczo-dydaktycznego.

nauczyciele, wicedyrektorzy

wrzesień 2024 r. – czerwiec 2025 r.

6.

Przypomnienie uczniom  i pracowników  procedur bezpieczeństwa obowiązujących w szkole.

dyrektor, wychowawcy klas

wrzesień 2024 r.

7.

Przypomnienie uczniom obowiązujących regulaminów bezpieczeństwa w szkole i jej otoczeniu, w drodze do szkoły i do domu.

Przypomnienie wytycznych związanych ze Standardami Ochrony Małoletnich

wychowawcy klas

wrzesień 2024 r.

8.

Promowanie zasad dbałości o zdrowie:

-       kontynuacja akcji „Mleko w szkole”, „Owoce i warzywa w szkole”,

-       kontynuacja programów MEiN (związane zarówno ze zdrowiem i z kondycją fizyczną uczniów, jak i z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej), np. programy profilaktyki uzależnień (np.; ,,Przyjaciele Zippiego’’, realizowany na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki, w ramach zadania z zakresu zdrowia publicznego – dla uczniów w wieku7-10 lat), programy walki z nadwagą i otyłością , programy promocji zdrowia psychicznego, realizowanie programu ,,Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej’’

-       wspieranie uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej,

-       gimnastyka śródlekcyjna / wietrzenie pomieszczeń,

 

nauczyciele

wrzesień 2024 r.–czerwiec 2025 r.

 

5)     Zarządzanie szkołą w roku szkolnym 2024/2025

Lp.

Nazwa zadania

Odpowiedzialni

Termin realizacji

1.

Powołanie zespołów zadaniowych nauczycieli, np.:

-       zespołu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej,

-       zespołu nauczycieli przedmiotów humanistycznych,

-       zespołu nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych,

-       zespołu nauczycieli języków obcych,

-       zespołu ds. uroczystości szkolnych,

-       zespołu ds. zmian w statucie szkoły.

-       Zespoły ds. PPP

 

Organizowanie zebrań rady pedagogicznej oraz spotkań zespołów zadaniowych:

-       określenie harmonogramu spotkań zespołów zadaniowych powołanych na rok szkolny 2024/2025,

-       opracowanie wewnętrznego testu badającego wiedzę i umiejętności uczniów w zakresie standardów egzaminacyjnych dla oddziałów I i II etapu edukacyjnego.

zespoły zadaniowe

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zespoły zadaniowe

 

 

 

nauczyciele 4-8

wrzesień 2024 r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

wrzesień, listopad 2024 ,

 styczeń, luty, kwiecień, maj 2025

 

 

wrzesień 2024

2.

Promocja szkoły w środowisku poprzez:

a)     upowszechnianie i prezentowanie osiągnięć szkoły w formie publikacji w prasie, radiu i telewizji lokalnej, udział uczniów w przeglądach i festiwalach., organizowanie zajęć otwartych prowadzonych przez nauczycieli dla rodziców i uczniów, reklamę szkoły w mediach społecznościowych, zapraszanie władz miasta na uroczystości szkolne, współpracę ze środowiskiem lokalnym,

b)     organizowanie uroczystości:

-       opracowanie terminarza imprez (w tym sportowych) i uroczystości szkolnych ( załącznik nr 4)

c)     organizowanie konkursów:

-       opracowanie terminarza konkursów szkolnych (załącznik nr 3 do planu),

d)     współpracę ze środowiskiem lokalnym:

-       z organem prowadzącym, organem nadzoru pedagogicznego,

-       z policją, ze strażą pożarną, strażą miejską,

-       z instytucjami kultury DOK , Biblioteką Publiczną w Drawnie, DPN, Nadleśnictwo Drawno , MGOPS ,ŚDS w Drawnie

-       z mediami (prasa, telewizja lokalna),

-       z innymi szkołami, ze szkołami zawodowymi,

-       przedstawicielami różnych branż zawodowych,

-       z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny,

e)     prowadzenie strony internetowej szkoły oraz FB

f)      kontynuowanie udziału szkoły w projektach unijnych,

 

dyrektor, wicedyrektorzy, nauczyciele

 

 

 

 

 

 

 

wicedyrektor

 

 

wicedyrektor

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

koordynator projektu unijnego

wicedyrektorzy

 

 

zespół do spraw promocji szkoły

cały rok szkolny

3.

Baza szkoły:

-       wzbogacanie księgozbioru biblioteki szkolnej o literaturę metodyczną dla nauczycieli, nowości wydawnicze, kanon lektur szkolnych,

-       doposażenie szkoły w nowoczesny sprzęt multimedialny, narzędzia i środki technologii informacyjno-komunikacyjnych (do wykorzystania również podczas realizacji nauczania zdalnego),

-       zakup sprzętu sportowego, w tym do zabaw dla młodszych uczniów

dyrektor, wicedyrektor, nauczyciel biblioteki, nauczyciele

cały rok szkolny

4.

System komunikacji i obiegu informacji w szkole:

-       obieg informacji pomiędzy uczniami i rodzicami poprzez dziennik elektroniczny,

-       doskonalenie systemu szybkiej komunikacji z rodzicami w związku z ewentualnymi zagrożeniami- telefon

-       prowadzenie strony internetowej szkoły (kontrola dostosowania do wymogów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2240),

-       przydział obowiązków służbowych wszystkim pracownikom.

dyrektor, wicedyrektorzy szkoły, nauczyciele

 

 

 

informatyk, nauczyciele

 

informatyk, nauczyciele

 

 

dyrektor szkoły

cały rok szkolny

 

 

wrzesień

 

cały rok szkolny

 

 

 

 

do końca sierpnia 2024 r. / do 1 września 2025 r.

5.

Współpraca z radą rodziców:

-       wybór rady rodziców w roku szkolnym 2024/2025,

-       ustalenie planu spotkań z radą rodziców,

-       zatwierdzenie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły,

-       opinia rady rodziców w sprawie projektu planu finansowego szkoły na rok 2025.

dyrektora, rada rodziców

cały rok szkolny

6.

Inne zadania realizowane w ramach zarządzania:

-       opracowanie planu nadzoru pedagogicznego,

-       przedstawienie radzie pedagogicznej wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru w roku szkolnym (dwa razy w roku szkolnym),

-       sprawowanie nadzoru pedagogicznego

-       opracowanie arkusza organizacji pracy szkoły,

-       umożliwienie nauczycielem zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego (monitorowanie przebiegu stażu, udzielanie pomocy nauczycielom odbywającym staż),

-       dokonywanie oceny pracy nauczycieli,

-       wprowadzenie zmian w dokumentach szkolnych i dostosowanie ich do zmian prawa oświatowego (regulaminy, procedury),

-       opracowanie rocznego planu pracy szkoły,

-       przeprowadzenie rekrutacji uczniów do klas pierwszych.

dyrektor szkoły

 

 

 

 

 

 

dyrektor szkoły, opiekunowie stażystów

      -  do 15 września 2024r.

       - luty/sierpień

 

      

        - cały rok

- terminy zgodne z przepisami prawa oświatowego

- cały rok szkolny

 

 

- cały rok

- cały rok

 

- do 15 września 2024r.

- kwiecień 2025 r.

 

6)     Przebieg procesów kształcenia w roku szkolnym 2024/2025 

Lp.

Nazwa zadania

Odpowiedzialni

Termin realizacji

1.

Stosowanie przez nauczycieli:

-       aktywizujących metod nauczania: metodę projektu,

-       oceniania kształtującego,

-       edukacji włączającej ,

-       projektów edukacyjnych,

-       indywidualizacji pracy na zajęciach,

 

nauczyciele

cały rok szkolny

2.

Praca z uczniem mającym trudności w nauce; formy wsparcia:

-       organizacja zajęć wyrównawczych,

-       organizacja pomocy koleżeńskiej,

-       organizacja konsultacji dla uczniów i rodziców

nauczyciele, wychowawcy, specjaliści

cały rok szkolny

3.

Jakość i dostępność wsparcia ucznia w rozwoju:

-       organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z rozpoznanymi potrzebami i możliwościami uczniów,

-       dostosowanie wymagań programowych do indywidualnych potrzeb ucznia,

-       ścisła współpraca z rodzicami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną, oraz podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny,

-       zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniom z doświadczeniem migracyjnym w szczególności w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego.

nauczyciele, wychowawcy, specjaliści

cały rok szkolny

4.

Odkrywanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów:

-       indywidualizacja zadań stawianych uczniowi,

-       przygotowanie do udziału w konkursach wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych, przedmiotowych i organizowanych przez kuratora oświaty (plan konkursów – załącznik nr 3 do planu),

-       organizowanie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów,

-       umiejętności podstawowe i przekrojowe uczniów – wdrażanie innowacyjnych programów o charakterze metodyczno-programowym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych

-       wspieranie uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej poprzez: organizację różnorodnych form obowiązkowych i dodatkowych zajęć sportowych, którymi uczniowie są zainteresowani, przygotowanie uczniów do uczestnictwa w turniejach i zawodach sportowych, uczestnictwo w zawodach sportowych organizowanych przez szkołę zgodnie z kalendarzem UKS Drawianka oraz zawodach międzyszkolnych, miejskich, i ogólnopolskich.

wszyscy nauczyciele

cały rok szkolny

5.

Omówienie z uczniami zasad wewnątrzszkolnego systemu oceniania – zapoznanie uczniów z zasadami oceniania z poszczególnych przedmiotów:

-       zawarcie kontraktów z uczniami (właściwe zachowanie uczniów na lekcjach, kształtowanie odpowiedzialności za staranne przygotowanie się do lekcji),

-       doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego – szkolenia w ramach WDN,

-       kontrola przestrzegania przez nauczycieli obowiązujących zasad oceniania, klasyfikowania i promowania – obserwacje lekcji.

 

Efektywny proces nauczania – uczenia się poprzez:

-       wykorzystanie nowoczesnych środków dydaktycznych w realizacji treści podstaw programowych, w tym pomocy dydaktycznych ,

-       wykorzystywanie (poprawne metodycznie) przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji,

-       realizację zadań w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli,

-       system monitorowania postępów uczniów,

-       ocenę i analizę poziomu wiedzy i umiejętności uczniów oraz zachowania na poszczególnych etapach kształcenia,

-       prowadzenie obserwacji diagnozujących, kontrolno-oceniających, zgodnie z harmonogramem nadzoru pedagogicznego,

-       omawianie z uczniami i rodzicami wyników diagnozy osiągnięć edukacyjnych na wstępie nauki w roku szkolnym 2024/2025,

-       średnią ocen w szkole (I i II półrocze),

-       prymusów szkoły, stypendia dla uczniów za naukę,

wychowawcy

 

 

 

 

dyrektor szkoły, wicedyrektor

wychowawcy

Cały rok

 

 

 

 

wrzesień 2024 r.– czerwiec 2025 r.

6.

Kształcenie kompetencji i postaw uczniów:

-       postaw ukierunkowanych na życzliwość, serdeczność, empatię (szlachetność, wzajemne rozumienie i emocjonalne współuczestnictwo, wrażliwość na odczuwanie emocji, zaangażowanie społeczne, odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze) – czynienie dobra,

-       opartych na edukacji klasycznej poprzez udostępnienie kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy,

-       kompetencji kluczowych: kreatywności, cyfrowych, innowacyjności, przedsiębiorczości, – wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych – bezpieczne poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie.

nauczyciele, pedagog, wychowawcy

cały rok szkolny

         

 

7)     Organizacja procesu wychowania i profilaktyki w roku szkolnym 2024/2025;

 

Lp.

Nazwa zadania

Odpowiedzialni

Termin realizacji

1.

Modyfikacja programu wychowawczo-profilaktycznego: włączenie działań związanych z profilaktyką nadwagi i otyłości oraz promocją zdrowia psychicznego  i fizycznego

wychowawcy klas IV–VIII, pedagog

do 20 września 2024 r.

2.

Prowadzenie działań wychowawczo-profilaktycznych i opiekuńczych zgodnie z harmonogramem zawartym w programie:

- Diagnoza stylu uczenia się oraz wspomaganie procesu edukacyjnego poprzez realizację programu z neurodydaktyki  ,,Indywidualni pl.’’

-       omówienie z uczniami działań wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego,

-       przeprowadzenie diagnozy potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży,

-       przeprowadzenie diagnozy oczekiwań uczniów w zakresie pomocy wychowawczej i pedagogiczno-psychologicznej,

-       przeprowadzenie diagnozy potrzeb i oczekiwań rodziców w zakresie wspomagania wychowawczej roli rodziny oraz organizowania pomocy pedagogiczno-psychologicznej w formie konsultacji,

-       przeprowadzenie diagnozy potrzeb i oczekiwań rodziców w zakresie współpracy z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny.

wszyscy nauczyciele, lekcje wychowawcze

cały rok szkolny

3.

Profilaktyka agresji i przemocy w szkole/profilaktyka uzależnień/promocja zdrowia psychicznego ,

wszyscy nauczyciele

cały rok szkolny

Realizacja działań związanych z profilaktyką i promocją  zdrowia psychicznego  ,,Przyjaciele Zippiego’’  w klasach 1-3, kontynuacja programu „Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej”.

4.

Realizacja zadań samorządu uczniowskiego – zgodnie z planem.

opiekun SU

cały rok szkolny

5.

Promowanie wartości – prawdy, dobra i piękna, odpowiedzialności – organizacja uroczystości w związku z narodowymi świętami, kształtowanie właściwych postaw uczniów w tym kształtowanie u uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra.

wychowawcy klas, pedagog,

cały rok szkolny

6.

Rozpoznawanie środowiska uczniów i potrzeb w zakresie opieki wśród rodziców dzieci klas I–VIII.

wychowawcy klas, pedagog

cały rok szkolny

7.

Działania wychowawcze szkoły: wspomaganie wychowawczej roli rodziny w kształtowaniu u uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno. Promowanie wzorców zachowań wśród uczniów.

wychowawcy klas, pedagog

cały rok szkolny

8.

Współpraca z rodzicami:

-       prowadzenie działań wspierających rodziców w wychowaniu dzieci,

-       warsztaty dla rodziców, wspomaganie wychowawczej roli rodziny, budowania prawidłowych relacji w domu oraz ochrona i wzmacnianie dobrostanu psychicznego dzieci i młodzieży,

-       organizowanie zebrań z rodzicami:

-     na początku roku szkolnego,

-     śródroczne – informacyjne,

-     obowiązkowe – zapoznanie rodziców z propozycjami ocen za I półrocze ,

-     śródroczne – informacyjne,

-     obowiązkowe – zapoznanie rodziców z propozycjami ocen za II półrocze

-     udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom – konsultacje dla rodziców.

wychowawcy klas, pedagog

cały rok szkolny

10.

Działalność Szkolnego Klubu Wolontariatu. Uwzględnienie kierunku polityki oświatowej państwa – realizacja działań kształtowania u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra.

 

Budowanie dobrych relacji z rodzicami.

opiekun klubu wolontariatu

 

 

 

nauczyciele, wychowawcy

cały rok szkolny

  

8)     Organizacja działań prozdrowotnych 

Lp.

Nazwa zadania

Odpowiedzialni

Termin realizacji

1.

Propagowanie problematyki zdrowia psychicznego człowieka, ochrony zdrowia, kształtowanie zachowań i stylów życia korzystnych dla zdrowia psychicznego:

-       rozwijanie u uczniów umiejętności społecznych i osobistych oraz psychospołecznego funkcjonowania. Rozwój inteligencji emocjonalnej i poczucia koherencji. Profilaktyka patologii, wykluczenia społecznego,

-       wzmacnianie u uczniów zachowań prospołecznych, wzmacnianie więzi pomiędzy uczniami, nauczycielami, szkołą i rodzicami, promowanie zachowań prozdrowotnych,

-       rozwijanie kompetencji nauczycieli i specjalistów systemu oświaty w zakresie promocji zdrowia psychicznego,

-       rozwijanie umiejętności wychowawczych nauczycieli, zmiana postaw w na wspierające i chroniące przed zachowaniami ryzykownymi,

-       zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy z uczniem odpowiednio do rozpoznanych potrzeb uczniów, w tym udzielanie pomocy w stanach kryzysu psychicznego,

-       rozwijanie współpracy szkoły z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, bibliotekami pedagogicznymi, z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny (np. organizacje pozarządowe i instytucje działające na rzecz dziecka i rodziny),

-       edukacja rodziców – organizowanie zajęć podnoszących kompetencje wychowawcze, w tym poświęconych oddziaływaniu mediów (jak uczyć dzieci bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie), zachęcanie do sprawowania kochającej kontroli nad dzieckiem, rozwijanie umiejętności wychowawczych, wspieranie w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, upowszechnianie informacji o możliwościach otrzymania wsparcia i pomocy w sytuacjach trudnych,

-       edukacja medialna – organizowanie zajęć poświęconych oddziaływaniu mediów, pozwalające młodym odbiorcom bezpiecznie poruszać się w sieci, krytycznie analizować informacje dostępne w Internecie, poprawnie korzystać z narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji,

-       wspieranie uczniów przez nauczycieli i specjalistów w zakresie podniesienia swojej samooceny, uczenie umiejętności psychologicznych i społecznych, które pozwolą uczniom radzić sobie ze stresem i budować dobre relacje z otoczeniem.

wychowawcy klas, pedagog,  nauczyciele

cały rok szkolny

2.

Promowanie zdrowego stylu życia poprzez:

-       kontynuację akcji „Owoce i warzywa w szkole”,

-       realizację programów promujących aktywny styl życia z zakresu zdrowego żywienia i aktywności fizycznej młodych ludzi,, Porozmawiajmy o zdrowiu i nowych zagrożeniach’’ .Zachęcanie i wspieranie uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej, rozwijanie motywacji do aktywności fizycznej poprzez:

-       identyfikację problemów uczniów z aktywnością fizyczną poprzez zgromadzenie danych monitorujących sprawność fizyczną uczniów,

-       utrzymanie i rozwijanie dziecięcego entuzjazmu do bycia aktywnym,

-       formułowanie wymagań edukacyjnych i sposobów sprawdzania osiągnięć z wychowania fizycznego,

-       odkrywanie talentów;

-       wspieranie dziecka z nadwagą i otyłością w społeczności szkolnej,

-       rozwijanie motywacji do aktywności fizycznej uczniów.

 

Działania nauczycieli wychowania fizycznego motywujące uczniów do aktywności ruchowej oraz wspieranie rodziców w motywowaniu własnych dzieci do zdrowego stylu życia.

 

Cele edukacyjne edukacji prozdrowotnej w szkole:

-       dostarczanie wiedzy o realizacji zachowań prozdrowotnych w ochronie, utrzymaniu i poprawie zdrowia jednostki i zdrowia publicznego,

-       rozwijanie umiejętności życiowych sprzyjających rozwojowi fizycznemu, psychicznemu, społecznemu i duchowemu,

-       kształtowanie aktywnej i odpowiedzialnej postawy wobec zdrowia własnego i innych ludzi,

-       rozbudzanie potrzeby działania na rzecz tworzenia zdrowego środowiska.

dyrektor, nauczyciele WF, pielęgniarka szkolna/higienistka, wychowawcy

cały rok szkolny

3.

Realizacja tematyki prozdrowotnej z uczniami w obszarach:

-       wspierania dziecka z nadwagą i otyłością,

-       wspierania dziecka z zaburzeniami emocjonalno-społecznymi,

-       wspierania uczniów do podejmowania aktywności fizycznej

wychowawcy klas, pedagog, nauczyciele WF

cały rok szkolny

4.

Szkolenia pracowników z zakresu bhp.

dyrektor

w roku szkolnym – w miarę potrzeb

5.

Prowadzenie zintegrowanych działań profilaktycznych wynikających z programu profilaktyczno-wychowawczego promujących zdrowie.

 

Rozpoznawanie symptomów trudności edukacyjnych, zaburzeń emocjonalno-społecznych oraz indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów.

 

Rozpoznawanie problemów w rodzinach i potrzeb dotyczących udzielanej pomocy.

 

Diagnozowanie osiągnięć uczniów ukierunkowane głównie na zaprojektowanie działań wspomagających – podnoszenia dostępności i jakości wsparcia i pomocy udzielanej uczniom, rodzinom.

 

Planowanie, organizacja, przebieg organizowanego wsparcia i ocena efektywności.

 

Określenie zasad dobrej współpracy wychowawców, nauczycieli, specjalistów i rodziców w szkole w tym w zakresie udzielanego wsparcia uczniom ze SPE.

 

Współpraca międzysektorowa – instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz dziecka i rodziny (stała współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi) – zasady budowania dobrych relacji.

 

Zaprojektowanie działań integrujących z uwzględnieniem propozycji zgłaszanych przez uczniów i rodziców, z możliwością włączenia w te działania psychologa i pedagoga.

 

Wzmocnienie roli wolontariatu szkolnego – organizacja samopomocy koleżeńskiej.

dyrektor, nauczyciele

w roku szkolnym

 

9)     Organizacja działań związanych z opieką 

Lp.

Zadania

Osoba odpowiedzialna

Termin realizacji

1.

Objęcie opieką świetlicy wszystkich dzieci potrzebujących takiej opieki.

wychowawcy klas, opiekunowie świetlicy

cały rok

2.

Organizacja opieki wychowawczej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.

wychowawcy klas, pedagog

cały rok

3.

Zapewnienie gorącego posiłku  w szkole.

wychowawcy klas

cały rok

4.

Rozpoznanie indywidualnych potrzeb uczniów w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego oraz podjęcie adekwatnych do zdiagnozowanych potrzeb działań.

 

Rozwijanie relacji interpersonalnych na poziomie nauczyciel – uczeń, uczeń – uczeń poprzez stosowanie narzędzi skutecznej komunikacji, m.in. częste kontakty i rozmowy nauczycieli lub pedagogów z uczniami, uczniów z uczniami – integrację oddziału klasowego, objęcie wsparciem osób nieśmiałych i wycofanych, docenianie każdej aktywności, angażowanie do dodatkowych zadań.

 

Podejmowanie działań integrujących zespół klasowy: wyjścia klasowe, rajdy, piesze wycieczki.

 

Ustalenie stałych dyżurów/konsultacji specjalistów dla uczniów.

wychowawcy klas, nauczyciele

cały rok

 

10) Terminarz zebrań rad pedagogicznych  

Lp.

Termin

Rodzaj zebrania

rady pedagogicznej

Tematyka

Uwagi

1.

 29 sierpnia 2024r.

organizacyjne

Porządek posiedzenia

 

 

 

2.

12 września 2024r.

organizacyjne

Porządek zebrania

 

1.     Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.

2.     Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.

3.     Zgłaszanie uwag do protokołu z ostatniego zebrania.

4.     Zapoznanie nauczycieli z planem nadzoru pedagogicznego. Przedstawienie założeń wraz z załącznikami (planowane kontrole, harmonogram obserwacji zajęć wraz z obowiązującą dokumentacją, organizacja wspomagania nauczycieli, procedury przeprowadzania obserwacji).

5.     Sprawy bieżące.

 

 

3.

04 października 2024r.

14 listopada 2024r.

19 grudnia 2024r.

 

 

 

organizacyjne

Porządek zebrania

 

4.

30 stycznia 2025r.

klasyfikacyjne

Porządek zebrania

 

1.     Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.

2.     Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.

3.     Zgłaszanie uwag do protokołu z ostatniego zebrania.

4.     Wyniki klasyfikacji śródrocznej klas I–VIII.

5.     Sprawy bieżące.

6.     Wnioski i uchwały.

 

5.

20 lutego 2025r.

plenarne zebranie rady pedagogicznej

Porządek zebrania

 

1.     Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.

2.     Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.

3.     Zgłaszanie uwag do protokołu z ostatniego zebrania.

4.     Sprawozdanie dyrektora z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w I półroczu – wnioski i rekomendacje na drugie półrocze.

5.     Efekty pracy indywidualnej – wspierającej rozwój ucznia (zajęcia wyrównawcze, zajęcia z uczniem zdolnym).

6.     Wnioski z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej

7.     Sprawy bieżące.

 

 

6.

27 marca 2025r.

15 maja 2025r.

organizacyjne

Porządek posiedzenia

 

 

 

7.

23 czerwca 2025r.

klasyfikacyjne

Porządek zebrania

 

1.     Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.

2.     Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.

3.     Zgłaszanie uwag do protokołu z ostatniego zebrania.

4.     Wyniki klasyfikacji rocznej klas I–VII.

5.     Wyniki klasyfikacji końcowej klasy VIII.

6.     Sprawy bieżące.

7.     Wnioski i uchwały.

 

8.

czerwiec/sierpień

podsumowujące

Porządek zebrania

 

1.     Otwarcie zebrania i powitanie zebranych.

2.     Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie.

3.     Uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia.

4.     Wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora i informacja o działalności szkoły – ocena stopnia wykonania zadań wynikających z planu rocznego.

5.     Sprawy bieżące.

6.     Wnioski i uchwały.

 

 

Roczny plan pracy Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Drawnie w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Drawnie pozytywnie zaopiniowany i przyjęty do realizacji przez radę pedagogiczną w dniu 12 września 2024r. r.