Roczny plan pracy Szkoły Podstawowej im. stefana Żeromskiego w drawnie w Zespole Szkolno –przedszkolnym w Drawnie na rok szkolny 2024/2025
Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.),
- ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 984 ze zm.),
- statut szkoły,
- program wychowawczo-profilaktyczny szkoły.
Cele do realizacji w roku szkolnym 2024/2025:
a) kształtowanie stałych sprawności w czynieniu dobra poprzez propagowanie idei wolontariatu, dzięki któremu dzieci i młodzież rozwijają swoją wrażliwość na los potrzebujących, bierze na siebie odpowiedzialność za własne życie i życie społeczne,
b) przeciwstawianie się obojętności wobec wszelkich przejawów zła, kształtowanie gotowości współdziałania i pomocy – dobroczynności, szlachetności, zaangażowania społecznego,
c) kształtowanie umiejętności przeżywania emocji, radzenia sobie ze stresem i z agresją – kształcenie samodzielności w rozwiązywaniu problemów i konfliktów między dziećmi (tolerancja, życzliwość, empatia i przyjaźń),
d) wzmacnianie wychowawczej roli rodziny, poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny,
e) doskonalenie umiejętności prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych, w szczególności w zakresie bezpiecznego korzystania z komputera i Internetu,
f) przygotowanie uczniów do korzystania z różnych źródeł informacji, kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych,
g) wspieranie aktywności uczniów w zakresie rozwijania sprawności fizycznej i zdrowotnej,
h) zapewnienie bezpieczeństwa w szkole.
Zawartość planu
1) Szkolny zestaw programów nauczania dla I i II etapu przyjęty do realizacji na podstawie wniosków nauczycieli o dopuszczenie wybranych programów nauczania do poszczególnych przedmiotów:
SZKOLNY ZESTAW PROGRAMÓW NAUCZANIA
Rok szkolny 2024/2025
Numer w szkolnym zestawie |
Przedmiot |
Nazwisko nauczycieli realizujących program |
Nazwa programu |
Autor |
Klasa |
1/2024/2025 |
ew |
M. Szymańska |
„Wielka przygoda – doświadczam – przeżywam – poznaję – wyjaśniam – tworzę”
|
A. Budniak, M. Kisiel M. Mnich,
|
III
|
2/2024/2025 |
ew |
M. Stefańska T. Zagata M. Lewandowska W. Brzozowska
|
”Ale to ciekawe” MAC
|
J. Okuniewska, B. Skrzypiec, S. Piłat
|
I - II
|
3/2024/2025 |
język polski |
M. Dolata- Trzaskawka E. Musiałek J. Markiewicz |
Program nauczania j. polskiego w szkole podstawowej w klasach IV- VIII „Między nami”. |
I. Piasta- Siechowicz A. Łuczak A. Murdzek E. Prylińska |
IV- VIII |
4/2024/2025 |
język angielski |
W. Brzozowska, O. Zajączkowska |
Program nauczania j. angielskiego dla I etapu edukacyjnego Szkoła Podstawowa klasy II-III – TIGER
|
Ilona Studzińska A. Mądela, M. Kondro, E. Piotrowska, A. Sikora
|
I- II |
5/2024/2025 |
język angielski |
W. Brzozowska, O. Zajączkowska |
Program nauczania j. angielskiego dla I etapu edukacyjnego Szkoła Podstawowa klasy I – Kids can!
|
D. Show, M. Ormerod
|
I -III |
6/2024/2025 |
język angielski |
O. Zajączkowska M. Gławdel |
Program nauczania języka angielskiego dla drugiego etapu edukacyjnego w klasach IV-VIII |
E. Piotrowska T. Sztyber K. Komarnicka |
IV- VIII |
7/2024/2025 |
język niemiecki |
A. Świerczewska M. Gławdel |
Program nauczania języka obcego w klasach IV-VIII szkoły podstawowej. |
S. Rapucka K. Wójcik |
IV- VIII |
8/2024/2025 |
A. Świerczewska M. Gławdel |
Program nauczania języka niemieckiego jako drugiego języka obcego w szkole podstawowej. |
A. Kubicka |
VII- VIII |
|
9/2024/2025 |
muzyka |
M. Stefańska
|
Program nauczania muzyka (klasy IV-VII). |
J. Górecka- Guzik |
IV-VII |
10/2024/2025 |
plastyka |
M. Szymańska
|
Program nauczania plastyki w szkole podstawowej klasy 4 – 7. |
W. Sygut M. Kwiecień |
IV- VII |
11/2024/2025 |
historia |
M. Gławdel |
"Wczoraj i dziś" Program nauczania historii w klasach IV- VIII. |
T. Maćkowski |
IV- VI |
12/2024/2025 |
M. Gławdel |
„Podróże w czasie” program nauczania historii w szkole podstawowej. |
R. Tocha |
VII -VIII |
|
13/2024/2025 |
przyroda |
A. Dzierbun |
Program nauczania ,,Poznajemy przyrodę" klasa IV szkoły podstawowej. |
K. Przybysz, A. Romańska, J. Gadomska |
IV |
14/2024/2025 |
geografia |
E. Koziorowska |
Program nauczania geografii w szkole podstawowej ,,Planeta Nowa". |
M. Tuz B. Dziedzic |
VI- VIII |
15/2024/2025 |
geografia |
E. Koziorowska |
Program nauczania geografii – „To nasz świat” kl. V |
J. Podlewska M. Gdański |
V |
16/2024/2025 |
biologia |
A. Dzierbun |
Program nauczania biologii w kl. V-VIII Szkoły Podstawowej ,,Puls życia” |
A. Zdziennicka |
V- VIII |
17/2024/2025 |
chemia |
Robert Kowalewski |
Program nauczania chemii w Szkole Podstawowej ,,Chemia nowej ery” dla klas VII-VIII |
Teresa Kulawik Maria Litwin |
VII- VIII |
18/2024/2025 |
fizyka |
P. Zajączkowski |
,,Świat fizyki’’ Program Nauczania dla klas VII-VII Szkoły Podstawowej |
B. Sagnowska |
VII-VIII |
19/2024/2025 |
Matematyka |
A. Górska P. Zajączkowski |
Program nauczania „Matematyka z kluczem” dla klas 4 – 8 szkoły podstawowej. |
M. Braun A. Mańkowska M. Paszyńska |
IV- VIII |
20/2024/2025 |
Informatyka |
Dariusz Korzeniewski Aneta Dzierbun
|
„Teraz bajty” Informatyka dla SP, dla kl.IV-VIII |
G. Koba |
IV - VIII |
21/2024/2025 |
Technika |
M. Lewandowska |
,,Jak to działa?" Program nauczania ogólnego zajęć Technicznych w kl.IV-VI Szkoły Podstawowej |
L.M. Łabeccy |
IV- VI |
22/2024/2025 |
WOS |
Paweł Błasiak |
Program nauczania wiedzy o społeczeństwie w szkole podstawowej „Dziś i jutro” |
B. Furman |
VIII |
23/2024/2025 |
Religia |
P. Błasiak |
Program nauczania religii w klasach I-IV „Zaproszeni na ucztę z Jezusem” |
ks. dr P. Płaczek |
I - IV |
24/2024/2025 |
P. Błasiak |
Program nauczania religii w klasach V-VIII. ,,Bóg kocha i zbawia człowieka” |
s. B. Zawiślak ks. dr M. Wojtasik |
V-VIII |
|
25/2024/2025 |
Wychowanie fizyczne |
W. Łojko R. Kowalewski |
Program nauczania wychowania fizycznego dla ośmioletniej szkoły podstawowej. |
K. Warchoł |
IV- VIII |
26/2024/2025 |
WDŻR |
Aneta Dzierbun |
Wychowanie do życia w rodzinie, Program nauczania dla klas IV-VIII szkoły podstawowej „Wędrując ku dorosłości” |
J. Król |
IV-VIII |
27/2024/2025 |
EDB |
Mirosława Lewandowska |
Program nauczania edukacji dla bezpieczeństwa w szkole podstawowej |
J. Słoma |
VIII |
28/2024/2025 |
EW Godzina wychowawcza 4-6 |
Wychowawcy klas I –VI Pedagog szkolny |
Program „Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej” |
S. Wierzchowska E. Nerwińska
|
I - VI |
2) Kalendarz roku szkolnego 2024/2025 opracowany na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego oraz rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji roku szkolnego
Termin |
Zadanie |
Odpowiedzialni |
2 września 2024 r. |
początek roku szkolnego |
dyrektor |
16–27 września 2024r. |
zebrania z rodzicami |
dyrektor, wychowawcy |
20–22 września 2024 r. |
„Sprzątanie świata” (w ramach działań ekologicznych) |
|
Do 30 września 2024 r. |
wybory do samorządu uczniowskiego |
opiekun samorządu uczniowskiego |
30 września 2024 r. |
obchody Dnia Chłopaka |
SU, wychowawcy klas |
15 października 2024 r. |
ślubowanie klasy pierwszej, Dzień Edukacji Narodowej |
wychowawcy klas I-III |
12 listopada 2024 r. |
Narodowe Święto Niepodległości |
E. Musiałek , M. Dolata Trzaskawka |
18 listopada 2024 r. |
Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka |
pedagog szkolny , S U |
21 listopada 2024 r. |
Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, |
SU ,pedagog szkolny , D. Korzeniewski |
18-28 listopada 2024 r. |
zebranie z rodzicami – informacja o postępach rozwojowych uczniów |
dyrektor, wychowawcy |
28 listopada 2024 r. |
andrzejki szkolne |
wychowawcy klas, samorząd uczniowski, rada rodziców |
6 grudnia 2024 r. |
mikołajki szkolne – „Zróbmy coś dobrego dla innych” |
wychowawcy klas |
16-20 grudnia 2024 r. |
jasełka i wigilia szkolna |
dyrektor, wychowawcy |
23 grudnia 2024 r- 1 stycznia2025 r. |
zimowa przerwa świąteczna |
dyrektor, wychowawcy |
23 stycznia 2025 r. |
wystawianie ocen śródrocznych |
nauczyciele |
20 stycznia 2025 r. |
Dzień Babci i Dzień Dziadka |
SU , wolontariat, wychowawcy klas |
30 stycznia 2025 r. |
zebranie klasyfikacyjnej rady pedagogicznej |
dyrektor, rada pedagogiczna |
po 17 lutego 2025 r. |
zebranie z rodzicami – semestralne |
dyrektor, wychowawcy klas |
17 lutego 2024 r. |
walentynki |
samorząd uczniowski |
do31 stycznia 2025 r. |
bal karnawałowy |
rada rodziców, wychowawcy |
od 3 lutego – 14 lutego 2025
|
ferie zimowe |
dyrektor |
8 marca 2025 r. |
klasowe uroczystości związane z Dniem Kobiet |
wychowawcy klas, SU |
17 -22 kwietnia–2025 r.
|
wiosenna przerwa świąteczna
|
dyrektor
|
30 kwietnia 2025 r. |
obchody świąt majowych |
wicedyrektor SU, wychowawcy IV-VII |
maj 2025 r. |
Egzamin ósmoklasisty |
dyrektor |
26 maja 2025 r. |
Klasowe uroczystości związane z Dniem Matki i Dniem Ojca |
wychowawcy klas |
2 czerwca 2025 r. |
uroczystości związane z Dniem Dziecka |
wychowawcy klas |
19 czerwca 2025 r. |
Boże Ciało |
dyrektor |
Czerwiec 2024 r. (ustali dyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej) |
przeprowadzenie egzaminów klasyfikacyjnych |
dyrektor |
16 czerwca 2025 r. |
wystawianie rocznych ocen klasyfikacyjnych |
nauczyciele |
23 czerwca 2025 r. |
zebranie klasyfikacyjne rady pedagogicznej |
dyrektor |
3 lipca 2025 r. |
zebranie podsumowujące rady pedagogicznej |
dyrektor |
ostatni tydzień sierpnia 2025 r. |
przeprowadzenie egzaminów poprawkowych |
dyrektor |
30 czerwca 2025 r.–31 sierpnia 2025 r. |
ferie letnie |
|
Dni ustawowo wolne od pracy:
- Wszystkich Świętych -1 listopada 2024 r.
- Święto Niepodległości – 11 listopada 2024 r.,
- święto Objawienia Pańskiego (Trzech Króli) – 6 stycznia 2025r.,
- Międzynarodowe Święto Pracy-1 maja 2025 r.
- Święto Konstytucji 3 maja - 3 maja 2025 r.
- Boże Ciało –19 czerwca 2025 r.
Dni dodatkowo wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych:
- 2 maja 2025 r.
- maj 2025 egzamin ósmoklasisty ( 3 dni)
- 20 czerwca 2025r.
3) Zapewnianie jakości pracy szkoły w roku szkolnym 2024/2025
Lp. |
Zadania do realizacji |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Zapoznanie nauczycieli z planem nadzoru pedagogicznego, z wnioskami z nadzoru pedagogicznego z roku szkolnego 2023/2024 |
dyrektor |
do 15 września 2024 r. |
2. |
Sprawozdanie dyrektora z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w I i II półroczu– wnioski i rekomendacje na drugie półrocze roku szkolnego 2024/2025. |
dyrektor |
styczeń 2025 r. / sierpień 2025 r. |
3. |
Badanie ankietowe wśród rodziców, nauczycieli i uczniów na temat: - realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego, - potrzeb rodziców w zakresie wspomagania wychowawczej roli rodziny, - obszarów działania szkoły podlegających w zakresie rozwijania współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny. |
pedagog, zespoły zadaniowe i ewaluacyjne |
wrzesień 2024 r czerwiec 2025 r. |
4) Bezpieczeństwo i właściwe warunki nauki i pracy w szkole
Lp. |
Nazwa zadania |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Przegląd szkoły pod kątem bezpieczeństwa i higieny. |
dyrektor |
sierpień 2024 r., luty 2025r., sierpień 2025 r. |
2. |
Kontrola badań okresowych i organizacja szkoleń z zakresu bhp. |
dyrektor, nauczyciele |
Sierpień 2024 r. |
3. |
Sprawdzenie stanu pomocy dydaktycznych. |
dyrektor, nauczyciele |
sierpień 2024 r. |
4. |
Przeprowadzenie próbnej ewakuacji szkoły. |
dyrektor |
do listopada 2024 r. |
5. |
Prowadzenie działań w ramach programu wychowawczo-dydaktycznego. |
nauczyciele, wicedyrektorzy |
wrzesień 2024 r. – czerwiec 2025 r. |
6. |
Przypomnienie uczniom i pracowników procedur bezpieczeństwa obowiązujących w szkole. |
dyrektor, wychowawcy klas |
wrzesień 2024 r. |
7. |
Przypomnienie uczniom obowiązujących regulaminów bezpieczeństwa w szkole i jej otoczeniu, w drodze do szkoły i do domu. Przypomnienie wytycznych związanych ze Standardami Ochrony Małoletnich |
wychowawcy klas |
wrzesień 2024 r. |
8. |
Promowanie zasad dbałości o zdrowie: - kontynuacja akcji „Mleko w szkole”, „Owoce i warzywa w szkole”, - kontynuacja programów MEiN (związane zarówno ze zdrowiem i z kondycją fizyczną uczniów, jak i z udzielaniem pomocy psychologiczno-pedagogicznej), np. programy profilaktyki uzależnień (np.; ,,Przyjaciele Zippiego’’, realizowany na zlecenie Ministerstwa Edukacji i Nauki, w ramach zadania z zakresu zdrowia publicznego – dla uczniów w wieku7-10 lat), programy walki z nadwagą i otyłością , programy promocji zdrowia psychicznego, realizowanie programu ,,Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej’’ - wspieranie uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej, - gimnastyka śródlekcyjna / wietrzenie pomieszczeń,
|
nauczyciele |
wrzesień 2024 r.–czerwiec 2025 r. |
5) Zarządzanie szkołą w roku szkolnym 2024/2025
Lp. |
Nazwa zadania |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Powołanie zespołów zadaniowych nauczycieli, np.: - zespołu nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, - zespołu nauczycieli przedmiotów humanistycznych, - zespołu nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, - zespołu nauczycieli języków obcych, - zespołu ds. uroczystości szkolnych, - zespołu ds. zmian w statucie szkoły. - Zespoły ds. PPP
Organizowanie zebrań rady pedagogicznej oraz spotkań zespołów zadaniowych: - określenie harmonogramu spotkań zespołów zadaniowych powołanych na rok szkolny 2024/2025, - opracowanie wewnętrznego testu badającego wiedzę i umiejętności uczniów w zakresie standardów egzaminacyjnych dla oddziałów I i II etapu edukacyjnego. |
zespoły zadaniowe
zespoły zadaniowe
nauczyciele 4-8 |
wrzesień 2024 r.
wrzesień, listopad 2024 , styczeń, luty, kwiecień, maj 2025
wrzesień 2024 |
2. |
Promocja szkoły w środowisku poprzez: a) upowszechnianie i prezentowanie osiągnięć szkoły w formie publikacji w prasie, radiu i telewizji lokalnej, udział uczniów w przeglądach i festiwalach., organizowanie zajęć otwartych prowadzonych przez nauczycieli dla rodziców i uczniów, reklamę szkoły w mediach społecznościowych, zapraszanie władz miasta na uroczystości szkolne, współpracę ze środowiskiem lokalnym, b) organizowanie uroczystości: - opracowanie terminarza imprez (w tym sportowych) i uroczystości szkolnych ( załącznik nr 4) c) organizowanie konkursów: - opracowanie terminarza konkursów szkolnych (załącznik nr 3 do planu), d) współpracę ze środowiskiem lokalnym: - z organem prowadzącym, organem nadzoru pedagogicznego, - z policją, ze strażą pożarną, strażą miejską, - z instytucjami kultury DOK , Biblioteką Publiczną w Drawnie, DPN, Nadleśnictwo Drawno , MGOPS ,ŚDS w Drawnie - z mediami (prasa, telewizja lokalna), - z innymi szkołami, ze szkołami zawodowymi, - przedstawicielami różnych branż zawodowych, - z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny, e) prowadzenie strony internetowej szkoły oraz FB f) kontynuowanie udziału szkoły w projektach unijnych,
|
dyrektor, wicedyrektorzy, nauczyciele
wicedyrektor
wicedyrektor
koordynator projektu unijnego wicedyrektorzy
zespół do spraw promocji szkoły |
cały rok szkolny |
3. |
Baza szkoły: - wzbogacanie księgozbioru biblioteki szkolnej o literaturę metodyczną dla nauczycieli, nowości wydawnicze, kanon lektur szkolnych, - doposażenie szkoły w nowoczesny sprzęt multimedialny, narzędzia i środki technologii informacyjno-komunikacyjnych (do wykorzystania również podczas realizacji nauczania zdalnego), - zakup sprzętu sportowego, w tym do zabaw dla młodszych uczniów |
dyrektor, wicedyrektor, nauczyciel biblioteki, nauczyciele |
cały rok szkolny |
4. |
System komunikacji i obiegu informacji w szkole: - obieg informacji pomiędzy uczniami i rodzicami poprzez dziennik elektroniczny, - doskonalenie systemu szybkiej komunikacji z rodzicami w związku z ewentualnymi zagrożeniami- telefon - prowadzenie strony internetowej szkoły (kontrola dostosowania do wymogów ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 2240), - przydział obowiązków służbowych wszystkim pracownikom. |
dyrektor, wicedyrektorzy szkoły, nauczyciele
informatyk, nauczyciele
informatyk, nauczyciele
dyrektor szkoły |
cały rok szkolny
wrzesień
cały rok szkolny
do końca sierpnia 2024 r. / do 1 września 2025 r. |
5. |
Współpraca z radą rodziców: - wybór rady rodziców w roku szkolnym 2024/2025, - ustalenie planu spotkań z radą rodziców, - zatwierdzenie programu wychowawczo-profilaktycznego szkoły, - opinia rady rodziców w sprawie projektu planu finansowego szkoły na rok 2025. |
dyrektora, rada rodziców |
cały rok szkolny |
6. |
Inne zadania realizowane w ramach zarządzania: - opracowanie planu nadzoru pedagogicznego, - przedstawienie radzie pedagogicznej wyników i wniosków ze sprawowanego nadzoru w roku szkolnym (dwa razy w roku szkolnym), - sprawowanie nadzoru pedagogicznego - opracowanie arkusza organizacji pracy szkoły, - umożliwienie nauczycielem zdobywania kolejnych stopni awansu zawodowego (monitorowanie przebiegu stażu, udzielanie pomocy nauczycielom odbywającym staż), - dokonywanie oceny pracy nauczycieli, - wprowadzenie zmian w dokumentach szkolnych i dostosowanie ich do zmian prawa oświatowego (regulaminy, procedury), - opracowanie rocznego planu pracy szkoły, - przeprowadzenie rekrutacji uczniów do klas pierwszych. |
dyrektor szkoły
dyrektor szkoły, opiekunowie stażystów |
- do 15 września 2024r. - luty/sierpień
- cały rok - terminy zgodne z przepisami prawa oświatowego - cały rok szkolny
- cały rok - cały rok
- do 15 września 2024r. - kwiecień 2025 r. |
6) Przebieg procesów kształcenia w roku szkolnym 2024/2025
Lp. |
Nazwa zadania |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
|
1. |
Stosowanie przez nauczycieli: - aktywizujących metod nauczania: metodę projektu, - oceniania kształtującego, - edukacji włączającej , - projektów edukacyjnych, - indywidualizacji pracy na zajęciach,
|
nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
2. |
Praca z uczniem mającym trudności w nauce; formy wsparcia: - organizacja zajęć wyrównawczych, - organizacja pomocy koleżeńskiej, - organizacja konsultacji dla uczniów i rodziców |
nauczyciele, wychowawcy, specjaliści |
cały rok szkolny |
|
3. |
Jakość i dostępność wsparcia ucznia w rozwoju: - organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z rozpoznanymi potrzebami i możliwościami uczniów, - dostosowanie wymagań programowych do indywidualnych potrzeb ucznia, - ścisła współpraca z rodzicami i poradnią psychologiczno-pedagogiczną, oraz podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny, - zapewnienie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego uczniom z doświadczeniem migracyjnym w szczególności w zakresie nauczania języka polskiego jako języka obcego. |
nauczyciele, wychowawcy, specjaliści |
cały rok szkolny |
|
4. |
Odkrywanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów: - indywidualizacja zadań stawianych uczniowi, - przygotowanie do udziału w konkursach wewnątrzszkolnych i pozaszkolnych, przedmiotowych i organizowanych przez kuratora oświaty (plan konkursów – załącznik nr 3 do planu), - organizowanie zajęć rozwijających zainteresowania uczniów, - umiejętności podstawowe i przekrojowe uczniów – wdrażanie innowacyjnych programów o charakterze metodyczno-programowym z wykorzystaniem pomocy dydaktycznych - wspieranie uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej poprzez: organizację różnorodnych form obowiązkowych i dodatkowych zajęć sportowych, którymi uczniowie są zainteresowani, przygotowanie uczniów do uczestnictwa w turniejach i zawodach sportowych, uczestnictwo w zawodach sportowych organizowanych przez szkołę zgodnie z kalendarzem UKS Drawianka oraz zawodach międzyszkolnych, miejskich, i ogólnopolskich. |
wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
|
5. |
Omówienie z uczniami zasad wewnątrzszkolnego systemu oceniania – zapoznanie uczniów z zasadami oceniania z poszczególnych przedmiotów: - zawarcie kontraktów z uczniami (właściwe zachowanie uczniów na lekcjach, kształtowanie odpowiedzialności za staranne przygotowanie się do lekcji), - doskonalenie kompetencji nauczycieli w zakresie warunków i sposobu oceniania wewnątrzszkolnego – szkolenia w ramach WDN, - kontrola przestrzegania przez nauczycieli obowiązujących zasad oceniania, klasyfikowania i promowania – obserwacje lekcji.
Efektywny proces nauczania – uczenia się poprzez: - wykorzystanie nowoczesnych środków dydaktycznych w realizacji treści podstaw programowych, w tym pomocy dydaktycznych , - wykorzystywanie (poprawne metodycznie) przez nauczycieli narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, - realizację zadań w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli, - system monitorowania postępów uczniów, - ocenę i analizę poziomu wiedzy i umiejętności uczniów oraz zachowania na poszczególnych etapach kształcenia, - prowadzenie obserwacji diagnozujących, kontrolno-oceniających, zgodnie z harmonogramem nadzoru pedagogicznego, - omawianie z uczniami i rodzicami wyników diagnozy osiągnięć edukacyjnych na wstępie nauki w roku szkolnym 2024/2025, - średnią ocen w szkole (I i II półrocze), - prymusów szkoły, stypendia dla uczniów za naukę, |
wychowawcy
dyrektor szkoły, wicedyrektor wychowawcy |
Cały rok
wrzesień 2024 r.– czerwiec 2025 r. |
|
6. |
Kształcenie kompetencji i postaw uczniów: - postaw ukierunkowanych na życzliwość, serdeczność, empatię (szlachetność, wzajemne rozumienie i emocjonalne współuczestnictwo, wrażliwość na odczuwanie emocji, zaangażowanie społeczne, odpowiedzialności za środowisko przyrodnicze) – czynienie dobra, - opartych na edukacji klasycznej poprzez udostępnienie kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, - kompetencji kluczowych: kreatywności, cyfrowych, innowacyjności, przedsiębiorczości, – wykorzystanie w procesach edukacyjnych narzędzi i zasobów cyfrowych – bezpieczne poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. |
nauczyciele, pedagog, wychowawcy |
cały rok szkolny |
|
7) Organizacja procesu wychowania i profilaktyki w roku szkolnym 2024/2025;
Lp. |
Nazwa zadania |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Modyfikacja programu wychowawczo-profilaktycznego: włączenie działań związanych z profilaktyką nadwagi i otyłości oraz promocją zdrowia psychicznego i fizycznego |
wychowawcy klas IV–VIII, pedagog |
do 20 września 2024 r. |
2. |
Prowadzenie działań wychowawczo-profilaktycznych i opiekuńczych zgodnie z harmonogramem zawartym w programie: - Diagnoza stylu uczenia się oraz wspomaganie procesu edukacyjnego poprzez realizację programu z neurodydaktyki ,,Indywidualni pl.’’ - omówienie z uczniami działań wynikających z programu wychowawczo-profilaktycznego, - przeprowadzenie diagnozy potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, - przeprowadzenie diagnozy oczekiwań uczniów w zakresie pomocy wychowawczej i pedagogiczno-psychologicznej, - przeprowadzenie diagnozy potrzeb i oczekiwań rodziców w zakresie wspomagania wychowawczej roli rodziny oraz organizowania pomocy pedagogiczno-psychologicznej w formie konsultacji, - przeprowadzenie diagnozy potrzeb i oczekiwań rodziców w zakresie współpracy z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny. |
wszyscy nauczyciele, lekcje wychowawcze |
cały rok szkolny |
3. |
Profilaktyka agresji i przemocy w szkole/profilaktyka uzależnień/promocja zdrowia psychicznego , |
wszyscy nauczyciele |
cały rok szkolny |
Realizacja działań związanych z profilaktyką i promocją zdrowia psychicznego ,,Przyjaciele Zippiego’’ w klasach 1-3, kontynuacja programu „Apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej”. |
|||
4. |
Realizacja zadań samorządu uczniowskiego – zgodnie z planem. |
opiekun SU |
cały rok szkolny |
5. |
Promowanie wartości – prawdy, dobra i piękna, odpowiedzialności – organizacja uroczystości w związku z narodowymi świętami, kształtowanie właściwych postaw uczniów w tym kształtowanie u uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra. |
wychowawcy klas, pedagog, |
cały rok szkolny |
6. |
Rozpoznawanie środowiska uczniów i potrzeb w zakresie opieki wśród rodziców dzieci klas I–VIII. |
wychowawcy klas, pedagog |
cały rok szkolny |
7. |
Działania wychowawcze szkoły: wspomaganie wychowawczej roli rodziny w kształtowaniu u uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno. Promowanie wzorców zachowań wśród uczniów. |
wychowawcy klas, pedagog |
cały rok szkolny |
8. |
Współpraca z rodzicami: - prowadzenie działań wspierających rodziców w wychowaniu dzieci, - warsztaty dla rodziców, wspomaganie wychowawczej roli rodziny, budowania prawidłowych relacji w domu oraz ochrona i wzmacnianie dobrostanu psychicznego dzieci i młodzieży, - organizowanie zebrań z rodzicami: - na początku roku szkolnego, - śródroczne – informacyjne, - obowiązkowe – zapoznanie rodziców z propozycjami ocen za I półrocze , - śródroczne – informacyjne, - obowiązkowe – zapoznanie rodziców z propozycjami ocen za II półrocze - udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej rodzicom – konsultacje dla rodziców. |
wychowawcy klas, pedagog |
cały rok szkolny |
10. |
Działalność Szkolnego Klubu Wolontariatu. Uwzględnienie kierunku polityki oświatowej państwa – realizacja działań kształtowania u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra.
Budowanie dobrych relacji z rodzicami. |
opiekun klubu wolontariatu
nauczyciele, wychowawcy |
cały rok szkolny |
8) Organizacja działań prozdrowotnych
Lp. |
Nazwa zadania |
Odpowiedzialni |
Termin realizacji |
1. |
Propagowanie problematyki zdrowia psychicznego człowieka, ochrony zdrowia, kształtowanie zachowań i stylów życia korzystnych dla zdrowia psychicznego: - rozwijanie u uczniów umiejętności społecznych i osobistych oraz psychospołecznego funkcjonowania. Rozwój inteligencji emocjonalnej i poczucia koherencji. Profilaktyka patologii, wykluczenia społecznego, - wzmacnianie u uczniów zachowań prospołecznych, wzmacnianie więzi pomiędzy uczniami, nauczycielami, szkołą i rodzicami, promowanie zachowań prozdrowotnych, - rozwijanie kompetencji nauczycieli i specjalistów systemu oświaty w zakresie promocji zdrowia psychicznego, - rozwijanie umiejętności wychowawczych nauczycieli, zmiana postaw w na wspierające i chroniące przed zachowaniami ryzykownymi, - zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w trakcie bieżącej pracy z uczniem odpowiednio do rozpoznanych potrzeb uczniów, w tym udzielanie pomocy w stanach kryzysu psychicznego, - rozwijanie współpracy szkoły z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, bibliotekami pedagogicznymi, z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny (np. organizacje pozarządowe i instytucje działające na rzecz dziecka i rodziny), - edukacja rodziców – organizowanie zajęć podnoszących kompetencje wychowawcze, w tym poświęconych oddziaływaniu mediów (jak uczyć dzieci bezpiecznego poruszania się w sieci oraz krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie), zachęcanie do sprawowania kochającej kontroli nad dzieckiem, rozwijanie umiejętności wychowawczych, wspieranie w rozwiązywaniu problemów wychowawczych, upowszechnianie informacji o możliwościach otrzymania wsparcia i pomocy w sytuacjach trudnych, - edukacja medialna – organizowanie zajęć poświęconych oddziaływaniu mediów, pozwalające młodym odbiorcom bezpiecznie poruszać się w sieci, krytycznie analizować informacje dostępne w Internecie, poprawnie korzystać z narzędzi i materiałów dostępnych w sieci, w szczególności opartych na sztucznej inteligencji, - wspieranie uczniów przez nauczycieli i specjalistów w zakresie podniesienia swojej samooceny, uczenie umiejętności psychologicznych i społecznych, które pozwolą uczniom radzić sobie ze stresem i budować dobre relacje z otoczeniem. |
wychowawcy klas, pedagog, nauczyciele |
cały rok szkolny |
2. |
Promowanie zdrowego stylu życia poprzez: - kontynuację akcji „Owoce i warzywa w szkole”, - realizację programów promujących aktywny styl życia z zakresu zdrowego żywienia i aktywności fizycznej młodych ludzi,, Porozmawiajmy o zdrowiu i nowych zagrożeniach’’ .Zachęcanie i wspieranie uczniów do rozwijania ich aktywności fizycznej, rozwijanie motywacji do aktywności fizycznej poprzez: - identyfikację problemów uczniów z aktywnością fizyczną poprzez zgromadzenie danych monitorujących sprawność fizyczną uczniów, - utrzymanie i rozwijanie dziecięcego entuzjazmu do bycia aktywnym, - formułowanie wymagań edukacyjnych i sposobów sprawdzania osiągnięć z wychowania fizycznego, - odkrywanie talentów; - wspieranie dziecka z nadwagą i otyłością w społeczności szkolnej, - rozwijanie motywacji do aktywności fizycznej uczniów.
Działania nauczycieli wychowania fizycznego motywujące uczniów do aktywności ruchowej oraz wspieranie rodziców w motywowaniu własnych dzieci do zdrowego stylu życia.
Cele edukacyjne edukacji prozdrowotnej w szkole: - dostarczanie wiedzy o realizacji zachowań prozdrowotnych w ochronie, utrzymaniu i poprawie zdrowia jednostki i zdrowia publicznego, - rozwijanie umiejętności życiowych sprzyjających rozwojowi fizycznemu, psychicznemu, społecznemu i duchowemu, - kształtowanie aktywnej i odpowiedzialnej postawy wobec zdrowia własnego i innych ludzi, - rozbudzanie potrzeby działania na rzecz tworzenia zdrowego środowiska. |
dyrektor, nauczyciele WF, pielęgniarka szkolna/higienistka, wychowawcy |
cały rok szkolny |
3. |
Realizacja tematyki prozdrowotnej z uczniami w obszarach: - wspierania dziecka z nadwagą i otyłością, - wspierania dziecka z zaburzeniami emocjonalno-społecznymi, - wspierania uczniów do podejmowania aktywności fizycznej |
wychowawcy klas, pedagog, nauczyciele WF |
cały rok szkolny |
4. |
Szkolenia pracowników z zakresu bhp. |
dyrektor |
w roku szkolnym – w miarę potrzeb |
5. |
Prowadzenie zintegrowanych działań profilaktycznych wynikających z programu profilaktyczno-wychowawczego promujących zdrowie.
Rozpoznawanie symptomów trudności edukacyjnych, zaburzeń emocjonalno-społecznych oraz indywidualnych potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów.
Rozpoznawanie problemów w rodzinach i potrzeb dotyczących udzielanej pomocy.
Diagnozowanie osiągnięć uczniów ukierunkowane głównie na zaprojektowanie działań wspomagających – podnoszenia dostępności i jakości wsparcia i pomocy udzielanej uczniom, rodzinom.
Planowanie, organizacja, przebieg organizowanego wsparcia i ocena efektywności.
Określenie zasad dobrej współpracy wychowawców, nauczycieli, specjalistów i rodziców w szkole w tym w zakresie udzielanego wsparcia uczniom ze SPE.
Współpraca międzysektorowa – instytucjami i podmiotami działającymi na rzecz dziecka i rodziny (stała współpraca z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi) – zasady budowania dobrych relacji.
Zaprojektowanie działań integrujących z uwzględnieniem propozycji zgłaszanych przez uczniów i rodziców, z możliwością włączenia w te działania psychologa i pedagoga.
Wzmocnienie roli wolontariatu szkolnego – organizacja samopomocy koleżeńskiej. |
dyrektor, nauczyciele |
w roku szkolnym |
9) Organizacja działań związanych z opieką
Lp. |
Zadania |
Osoba odpowiedzialna |
Termin realizacji |
1. |
Objęcie opieką świetlicy wszystkich dzieci potrzebujących takiej opieki. |
wychowawcy klas, opiekunowie świetlicy |
cały rok |
2. |
Organizacja opieki wychowawczej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej. |
wychowawcy klas, pedagog |
cały rok |
3. |
Zapewnienie gorącego posiłku w szkole. |
wychowawcy klas |
cały rok |
4. |
Rozpoznanie indywidualnych potrzeb uczniów w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego oraz podjęcie adekwatnych do zdiagnozowanych potrzeb działań.
Rozwijanie relacji interpersonalnych na poziomie nauczyciel – uczeń, uczeń – uczeń poprzez stosowanie narzędzi skutecznej komunikacji, m.in. częste kontakty i rozmowy nauczycieli lub pedagogów z uczniami, uczniów z uczniami – integrację oddziału klasowego, objęcie wsparciem osób nieśmiałych i wycofanych, docenianie każdej aktywności, angażowanie do dodatkowych zadań.
Podejmowanie działań integrujących zespół klasowy: wyjścia klasowe, rajdy, piesze wycieczki.
Ustalenie stałych dyżurów/konsultacji specjalistów dla uczniów. |
wychowawcy klas, nauczyciele |
cały rok |
10) Terminarz zebrań rad pedagogicznych
Lp. |
Termin |
Rodzaj zebrania rady pedagogicznej |
Tematyka |
Uwagi |
1. |
29 sierpnia 2024r. |
organizacyjne |
Porządek posiedzenia
|
|
2. |
12 września 2024r. |
organizacyjne |
Porządek zebrania
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Zgłaszanie uwag do protokołu z ostatniego zebrania. 4. Zapoznanie nauczycieli z planem nadzoru pedagogicznego. Przedstawienie założeń wraz z załącznikami (planowane kontrole, harmonogram obserwacji zajęć wraz z obowiązującą dokumentacją, organizacja wspomagania nauczycieli, procedury przeprowadzania obserwacji). 5. Sprawy bieżące.
|
|
3. |
04 października 2024r. 14 listopada 2024r. 19 grudnia 2024r.
|
organizacyjne |
Porządek zebrania |
|
4. |
30 stycznia 2025r. |
klasyfikacyjne |
Porządek zebrania
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Zgłaszanie uwag do protokołu z ostatniego zebrania. 4. Wyniki klasyfikacji śródrocznej klas I–VIII. 5. Sprawy bieżące. 6. Wnioski i uchwały. |
|
5. |
20 lutego 2025r. |
plenarne zebranie rady pedagogicznej |
Porządek zebrania
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Zgłaszanie uwag do protokołu z ostatniego zebrania. 4. Sprawozdanie dyrektora z nadzoru pedagogicznego sprawowanego w I półroczu – wnioski i rekomendacje na drugie półrocze. 5. Efekty pracy indywidualnej – wspierającej rozwój ucznia (zajęcia wyrównawcze, zajęcia z uczniem zdolnym). 6. Wnioski z udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej 7. Sprawy bieżące.
|
|
6. |
27 marca 2025r. 15 maja 2025r. |
organizacyjne |
Porządek posiedzenia
|
|
7. |
23 czerwca 2025r. |
klasyfikacyjne |
Porządek zebrania
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Zgłaszanie uwag do protokołu z ostatniego zebrania. 4. Wyniki klasyfikacji rocznej klas I–VII. 5. Wyniki klasyfikacji końcowej klasy VIII. 6. Sprawy bieżące. 7. Wnioski i uchwały. |
|
8. |
czerwiec/sierpień |
podsumowujące |
Porządek zebrania
1. Otwarcie zebrania i powitanie zebranych. 2. Przedstawienie porządku zebrania i jego zatwierdzenie. 3. Uwagi do protokołu z poprzedniego posiedzenia. 4. Wyniki i wnioski ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego dyrektora i informacja o działalności szkoły – ocena stopnia wykonania zadań wynikających z planu rocznego. 5. Sprawy bieżące. 6. Wnioski i uchwały. |
|
Roczny plan pracy Szkoły Podstawowej im. Stefana Żeromskiego w Drawnie w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Drawnie pozytywnie zaopiniowany i przyjęty do realizacji przez radę pedagogiczną w dniu 12 września 2024r. r.