Ewaluacja zewnętrzna w Szkole Podstawowej w Drawnie

Ewaluacja zewnętrzna w Szkole Podstawowej w Drawnie

 

 

          W dniach 18-23 kwietnia Szkoła Podstawowa została poddana ewaluacji zewnętrznej zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 7 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.

 

          Ewaluacja polega na zbieraniu i analizowaniu informacji:

- o efektach działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności   

   statutowej szkoły lub placówki (na podstawie danych informujących o wynikach pracy  

   szkoły odzwierciedlonych w umiejętnościach, zachowaniach, postawach,    

   działaniach uczniów i w osiąganych przez nich rezultatach na różnego rodzaju testach,

   egzaminach),

- o procesach zachodzących w szkole lub placówce (na podstawie danych, które informują o

   procesach i działaniach zachodzących i podejmowanych w szkole (lub placówce), a  

  decydujących o sposobie funkcjonowania, charakterze szkoły (lub placówki) i przede

  wszystkim prowadzących do pożądanych efektów),

- o funkcjonowaniu szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie

   współpracy z rodzicami uczniów (na podstawie danych informujących o sposobie

   współpracy ze środowiskiem i funkcjonowaniu w środowisku oraz wykorzystaniu tych

   zasobów w procesie nauczania i uczenia się),

- o zarządzaniu szkołą lub placówką (na podstawie danych informujących o sposobach

   zarządzania decydujących o jakości działań podejmowanych w szkole lub placówce).

 

          Przeprowadzona ewaluacja w naszej szkole miała  na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełniania przez szkołę wymagań odnoszących się do dwóch obszarów:

1. Procesy zachodzące w szkole.

2. Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.

 

          Zbadano 10 wymagań narzędziami opracowanymi przez  System Ewaluacji Oświaty (ankiety, wywiady, obserwacje zajęć, analiza dokumentów, obserwacja funkcjonowania placówki).

Szkoła może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
Poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę .
Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę.                      Poziom  A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę.

     Respondentami byli:

  1. Dyrektor szkoły
  2. Nauczyciele
  3. Rodzice
  4. Uczniowie
  5. Pracownicy niepedagogiczni szkoły
  6. Samorząd lokalny i partnerzy

 

 

Raport z ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej

w dniach 18- 23 kwietnia 2013 roku 

         

Wymaganie

 

Poziom spełniania wymagania

Obszar: Procesy

 

Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy

A

Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej

B

Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany

C

Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli

C

Kształtuje się postawy uczniów

A

Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych

D

Obszar: Środowisko

 

Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju

B

Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów

C

Promowana jest wartość edukacji

B

Rodzice są partnerami szkoły

B

 

 

          Pełny raport dostępny jest na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Szczecinie: http://www.kuratorium.szczecin.pl/

 

         

 

 

 

                                                                                           Dyrektor szkoły

                                                                                           Jolanta Fatalska