Ewaluacja zewnętrzna w Szkole Podstawowej w Drawnie
Ewaluacja zewnętrzna w Szkole Podstawowej w Drawnie
W dniach 18-23 kwietnia Szkoła Podstawowa została poddana ewaluacji zewnętrznej zgodnie z Rozporządzeniem MEN z dnia 7 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego.
Ewaluacja polega na zbieraniu i analizowaniu informacji:
- o efektach działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności
statutowej szkoły lub placówki (na podstawie danych informujących o wynikach pracy
szkoły odzwierciedlonych w umiejętnościach, zachowaniach, postawach,
działaniach uczniów i w osiąganych przez nich rezultatach na różnego rodzaju testach,
egzaminach),
- o procesach zachodzących w szkole lub placówce (na podstawie danych, które informują o
procesach i działaniach zachodzących i podejmowanych w szkole (lub placówce), a
decydujących o sposobie funkcjonowania, charakterze szkoły (lub placówki) i przede
wszystkim prowadzących do pożądanych efektów),
- o funkcjonowaniu szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie
współpracy z rodzicami uczniów (na podstawie danych informujących o sposobie
współpracy ze środowiskiem i funkcjonowaniu w środowisku oraz wykorzystaniu tych
zasobów w procesie nauczania i uczenia się),
- o zarządzaniu szkołą lub placówką (na podstawie danych informujących o sposobach
zarządzania decydujących o jakości działań podejmowanych w szkole lub placówce).
Przeprowadzona ewaluacja w naszej szkole miała na celu zebranie informacji i ustalenie poziomu spełniania przez szkołę wymagań odnoszących się do dwóch obszarów:
1. Procesy zachodzące w szkole.
2. Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Zbadano 10 wymagań narzędziami opracowanymi przez System Ewaluacji Oświaty (ankiety, wywiady, obserwacje zajęć, analiza dokumentów, obserwacja funkcjonowania placówki).
Szkoła może spełniać te wymagania na pięciu poziomach:
Poziom E - oznaczający niski stopień wypełniania wymagania przez szkołę .
Poziom D - oznaczający podstawowy stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Poziom C - oznaczający średni stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Poziom B - oznaczający wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę. Poziom A - oznaczający bardzo wysoki stopień wypełniania wymagania przez szkołę.
Respondentami byli:
- Dyrektor szkoły
- Nauczyciele
- Rodzice
- Uczniowie
- Pracownicy niepedagogiczni szkoły
- Samorząd lokalny i partnerzy
Raport z ewaluacji zewnętrznej przeprowadzonej
w dniach 18- 23 kwietnia 2013 roku
Wymaganie
|
Poziom spełniania wymagania |
Obszar: Procesy |
|
Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy |
A |
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej |
B |
Procesy edukacyjne mają charakter zorganizowany |
C |
Procesy edukacyjne są efektem współdziałania nauczycieli |
C |
Kształtuje się postawy uczniów |
A |
Prowadzone są działania służące wyrównywaniu szans edukacyjnych |
D |
Obszar: Środowisko |
|
Wykorzystywane są zasoby środowiska na rzecz wzajemnego rozwoju |
B |
Wykorzystywane są informacje o losach absolwentów |
C |
Promowana jest wartość edukacji |
B |
Rodzice są partnerami szkoły |
B |
Pełny raport dostępny jest na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Szczecinie: http://www.kuratorium.szczecin.pl/
Dyrektor szkoły
Jolanta Fatalska