ZAKRES ODDZIAŁYWAŃ

WYCHOWAWCZO - PROFILAKTYCZNYCH

 

Działania adresowane do wszystkich uczniów

 

L.p.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Monitoring

1.

Zapoznanie uczniów z obowiązującymi regulaminami, w tym prawami i obowiązkami ucznia

-       omówienie na zajęciach wychowawczych organizacji roku szkolnego, podstawowych zapisów Statutu, WSO i Szkolnego Programu Wychowawczo – Profilaktycznego

-       zapoznanie uczniów z działalnością Samorządu Szkolnego

 

wrzesień

 

 

 

 październik

wychowawcy klas

 

 

 

opiekun SU

 

 

 

2.

Tworzenie bezpiecznego, wolnego od agresji, przemocy i uzależnień środowiska wychowawczego szkoły oraz promocja zdrowego stylu życia

-    diagnozowanie środowiska szkolnego pod kątem czynników chroniących i czynników ryzyka

-   zapoznanie uczniów z proceduramipostępowania w sytuacjach kryzysowych oraz w przypadku zagrożenia ucznia demoralizacją (załącznik do statutu)

-       systematyczna kontrola boiska, toalet i pomieszczeń szkoły w ramach dyżurów pełnionych przez nauczycieli,

-       reagowanie na przejawy agresywnego zachowania uczniów

 

-       stosowanie procedur przewidzianych odpowiednio do ryzykownych zachowań uczniów,

 

- wzmacnianie i promowanie uczniów, którzy w sposób szczególny wyróżniają się swoim kulturalnym zachowaniem, a także bardzo dobrymi wynikami w nauce (listy gratulacyjne dla rodziców, świadectwo z wyróżnieniem)

 

-       propagowanie niesienia bezinteresownej pomocy poprzez akcje: „Szlachetna paczka”, „Góra Grosza”, „Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy”, itp.

 

- Organizacja Dnia Życzliwości

 

-       udział szkoły w obchodach Dnia Bezpiecznego Internetu;

- lekcje wychowawcze omawiające problematykę cyberprzemocy

 

- realizacja programów rekomendowanych „Program Domowych Detektywów”

 

- organizacja akcji „Dzień Promocji Zdrowia”

 

-organizowanie wycieczek rekreacyjnych i turystycznych

- realizacja programów profilaktycznych „Trzymaj formę” oraz „W stronę zdrowia”

 

 

wrzesień

 

wrzesień

rok szkolny

 

rok szkolny

 

 

rok szkolny

 

 

czerwiec

 

 

 

 

 

wg harmonogramu imprez 

 

 

 

21 listopad

 

luty

 

styczeń/luty

 

 

luty/marzec

 

I semestr

 

 

maj

 

wg harmonogramu wycieczek

II semestr

pedagodzy

 

wychowawcy klas

 

nauczyciele dyżurujący

 pracownicy szkoły

 

 

nauczyciele, pracownicy szkoły

 

nauczyciele przedmiotu, wychowawcy klas, dyrektor

 

 

wychowawcy klas

dyrektor

 

 

 

SU , nauczyciele

 

pedagodzy

 

pedagodzy, nauczyciele informatyki

 

pedagodzy, wychowawcy kl. IV – V 

 pedagodzy

 

 

nauczyciele

 

pedagodzy

 

3.

Wychowanie do wartości przez kształtowanie postaw obywatelskich i patriotycznych

 

 

 

 

-kultywowanie tradycji i obrzędowości narodowej, lokalnej i szkolnej,

 

-omawianie tematyki z tego zakresu na zajęciach wychowawczych

 

 

-organizowanie szkolnych kampanii, festynów, debat i konkursów

 

 

-opracowywanie gazetek tematycznych, plakatów,

 

 

- przeprowadzenie lekcji wychowawczych w klasach na temat,, Jakimi wartościami powinniśmy się kierować w życiu”

- lekcje z doradztwa zawodowego na temat praca jako jedna z naczelnych wartości –klasy VII

 

 

wg kalendarza imprez

 

 

zgodnie z planami wychowawczymi poszczególnych klas

 

wg kalendarza imprez

 

 

 

rok szkolny

 

 

rok szkolny

 

 

I półrocze

nauczyciele przedmiotu,

 

wychowawcy

nauczyciele

 

 

wychowawcy

 nauczyciele przedmiotu

 

 nauczyciele przedmiotu

pedagodzy

 

nauczyciele

wychowawcy

doradca zawodowy 

 

4.







5.

Kształtowanie umiejętności skutecznego uczenia się







Ocenianie kształtujące

- prowadzenie lekcji wychowawczych związanych z technikami uczenia się;

 

-organizowanie warsztatów z pracownikami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej:

„Techniki szybkiego zapamiętywania, koncentracji i relaksacji”;

„Jak uczyć się szybko i skutecznie”

 

- stosowanie celów lekcji, kryteriów sukcesu do lekcji i do sprawdzianów, testów, prac klasowych, informacji zwrotnej oraz innych elementów oceniania kształtującego

rok szkolny



 

październik/ listopad

marzec

rok szkolny





 

wychowawcy, pedagodzy



pedagodzy

pedagodzy

nauczyciele

 

Działania alternatywne adresowane do wszystkich uczniów

 

     Zajęcia pozalekcyjne przeznaczone są dla  uczniów pragnących wspólnie z nauczycielem poszerzać swoje wiadomości i umiejętności w zakresie jednego przedmiotu lub innej dziedziny aktywności. Celem zajęć jest:

      rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań uczniów,

      poszerzanie wiedzy uczniów poza zakres przewidziany w programie nauczania,

      rozwijanie uzdolnień uczniów,

      udzielanie pomocy edukacyjnej uczniom napotykającym na trudności w uczeniu się,

      zagospodarowanie wolnego czasu uczniów.

     W zajęciach pozalekcyjnych typu koła zainteresowań, grupy wyrównawcze biorą udział uczniowie zainteresowani przedmiotem lub zakwalifikowani przez nauczyciela do odpowiedniej formy pomocy psychologiczno – pedagogicznej.

     W pozalekcyjnych zajęciach sportowych uczestniczą uczniowie z predyspozycjami do uprawiania określonej dyscypliny sportowej wyznaczeni przez nauczycieli wychowania fizycznego.  W zajęciach rekreacyjno-sportowych biorą udział wszyscy chętni uczniowie, w tym niemający predyspozycji do udziału w sekcjach specjalistycznych.

 

L. p.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Monitoring

1.

Praca w organizacjach działających w szkole

-   Samorząd uczniowski

- Szkolne Koło Wolontariatu

rok szkolny

rok szkolny

opiekun SU

opiekun SKW

 

 

2.

Zajęcia pozalekcyjne

-   Koła przedmiotowe

-   SKS

-   Zajęcia dydaktyczno -wyrównawcze

- Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne

- Zajęcia logopedyczne

- Zajęcia rozwijające kompetencje społeczne

-   Zajęcia przygotowujące do egzaminu ósmoklasisty

rok szkolny

rok szkolny

rok szkolny



rok szkolny

rok szkolny

rok szkolny



rok szkolny

nauczyciele przedmiot

nauczyciele wychowania fizycznego

nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, nauczyciele przedmiotu

terapeuta pedagogiczny

logopeda

psycholog



nauczyciele przedmiotu

 

 

 

 

 

 

3.

Organizacja imprez masowych

-   Wyjścia na spektakle teatralne

-   Spotkania z autorami książek

-   Wycieczki klasowe i międzyklasowe

-   Dyskoteki szkolne

-   Organizacja świąt szkolnych, państwowych, środowiskowych, kiermaszy i festynów

 

rok szkolny

 

wg harmonogram

 

rok szkolny

 

 

wg kalendarza imprez szkolnych

 

wg kalendarza imprez szkolnych

nauczyciele wychowawcy

nauczyciele bibliotekarze

nauczyciele wychowawcy

wychowawcy klas , samorząd uczniowski

nauczyciele

 

4.

Organizacja i propagowanie olimpiad, konkursów i zawodów

-   Udział w zawodach sportowych,

-   Udział w konkursach wiedzy i umiejętności

Wg kalendarza zawodów sportowych

wg kalendarza konkursów szkolnych i międzyszkolnych

nauczyciele wychowania fizycznego



nauczyciele przedmiotu

 

Działania skierowane do uczniów klas I – III

 

Główne zadania:

      poznanie uczniów, ich potrzeb i możliwości rozwojowych,

      udzielanie wsparcia i pomocy w rozwiązywaniu pojawiających się trudności w nauce, komunikacji interpersonalnej,

      integracja zespołu klasowego oraz zespołu rodziców, wypracowanie form współpracy z rodzicami.

 

L. p.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Monitoring

1.

Nabywanie umiejętności współdziałania w grupie rówieśniczej

-       wybory do samorządu klasowego i szkolnego

- Poznajmy się - zajęcia integracyjne z pedagogami szkolnymi;

-       dyżury klasowe

-       stosowanie form grzecznościowych – lekcje wychowawcze

-       wspólne zabawy i wycieczki

-       zajęcia wychowawcze z psychologiem

- zawieranie klasowych kontraktów dotyczących zasad współżycia w grupie

wrzesień

 

 

październik

 

 

rok szkolny

 

rok szkolny

 

 

rok szkolny

 

rok szkolny

 

wrzesień/październik

nauczyciele wychowawcy

opiekun SU

 

pedagodzy szkolni

 

 

nauczyciele wychowawcy

 

wychowawcy

 

wychowawcy

 

pedagog

 

 

wychowawcy

 

2.

Wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w życiu klasy

-       przygotowanie gazetek tematycznych

-       utrzymywanie porządku w klasie

- zajęcia integracyjne

- udział w szkolnych i klasowych imprezach i wyjazdach

rok szkolny 

rok szkolny

wg potrzeb

rok szkolny

nauczyciele wychowawcy

pracownicy obsługi

wychowawcy, pedagodzy

wychowawcy

 

3.

Kształtowanie umiejętności bezpiecznego zachowania w drodze do i ze szkoły

-       zajęcia dotyczące bezpiecznego zachowania się na drodze

-        pogadanki dotyczące bezpieczeństwa w świetlicy,

-       organizowanie spotkań z policjantami

rok szkolny

 

 

wrzesień/październik

 

 

październik

nauczyciele wychowawcy

 

 

nauczyciele świetlicy

 

 

pedagodzy

 

4.

Promocja zdrowego stylu życia i kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych

-        zajęcia promujące zdrowy styl życia,

 

-       spotkania z pielęgniarką,

 

-        gazetki tematyczne

 

-       „Dzień promocji zdrowia”

- udział w programach „Owoce i mleko w szkole”

- realizacja programu „Nie pal przy mnie proszę”

 

rok szkolny

 

wg potrzeb

 

rok szkolny

 

czerwiec

rok szkolny

 

 

maj/czerwiec

 

 nauczyciele wychowawcy

pedagodzy 

wychowawcy

pedagodzy

 

wychowawcy

 

pedagodzy

 

 5.

Wdrażanie do umiejętnego korzystania ze współczesnych mediów

-       Zajęcia wychowawcze „Sieciaki -poznajemy zasady bezpieczeństwa w Internecie”

 

-       organizacja konkursu plastycznego dotyczącego zasad bezpieczeństwa w sieci

 

-       gazetka „Zasady bezpiecznego korzystania z Internetu”

 

-       obchody Dnia Bezpiecznego Internetu

 

 

luty/marzec

 

 

 

luty 

 

 

 

luty

 

 

luty/marzec

nauczyciele informatyki, pedagog

 

 

pedagog, nauczyciel plastyki 

 

 

pedagog

 

 

pedagog

 

 

 

6.

Tworzenie bezpiecznego, wolnego od agresji, przemocy i uzależnień środowiska wychowawczego w szkole.

- realizacja programu „Nie pal przy mnie proszę”

- zajęcia wychowawcze z pedagogiem „Poznajemy emocje”, „Radzę sobie ze złością”

- zajęcia z psychologiem kształtujące umiejętność odmawiania

- kształtowanie postawy życzliwości wobec drugiego człowieka – zajęcia wychowawcze

 

maj

 

 

styczeń

 

 

 

marzec

 

 

listopad

 

 

pedagodzy

 

 

pedagodzy

 

 

 

psycholog

 

 

pedagodzy

 

Działania skierowane do uczniów klas IV – VIII

Istotnymi elementami działań do realizacji w klasach IV – VIII są:

- umiejętna współpraca z innymi

- profilaktyka uzależnień,

- profilaktyka zachowań agresywnych.

- przygotowanie uczniów do okresu dojrzewania i pozytywnego przyjęcia jego objawów fizycznych i psychicznych,

- kształtowanie umiejętności mądrego korzystania ze współczesnych mediów

- określanie swoich mocnych i słabych stron w kontekście wyboru szkoły i zawodu.

 

L. p.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Monitoring

1.

Integrowanie zespołu klasowego

-       organizacja wycieczek

-       uroczystości klasowe i szkolne,

-       zajęcia wychowawcze

- warsztaty integracyjne w trakcie nocy w szkole w kl. IV

 

rok szkolny

wg harmonogramu uroczystości szkolnych

rok szkolny

 

listopad

 nauczyciele wychowawcy

wychowawcy

 pedagog, psycholog

pedagodzy

 

 

2.

Poznanie najbliższego środowiska i specyfiki swojego regionu

-       wycieczki piesze i rowerowe mające na celu poznanie najbliższego środowiska społeczno - przyrodniczego

-       wystawy w Drawieńskim Ośrodku Kultury

-       gazetki tematyczne,

-       aktywna praca w samorządzie uczniowskim

- włączanie się w akcje i imprezy środowiskowe

  

wg kalendarza wycieczek

 

 

 

wg potrzeb

 

 

wg potrzeb

 

rok szkolny

 

 

wg potrzeb

 

 

 

 

nauczyciele wychowawcy

 

 

nauczyciele przedmiotu

 

nauczyciele przedmiotu

opiekun SU

 

 

nauczyciele wychowawcy

 

3.

Kształtowanie pozytywnego obrazu siebie.

-       zajęcia wychowawcze mające na celu poznawanie swoich mocnych stron i docenianie własnych sukcesów,



-       organizowanie kół zainteresowań umożliwiających uczniom rozwijanie talentów umiejętności, uzdolnień,

-       promowanie sukcesów młodzieży poprzez nagrody, dyplomy, pochwały



- zajęcia z doradcą zawodowym

wg planu wychowawczego, planu doradztwa zawodowego, planów pracy psychologa i pedagogów szkolnych

 

 

rok szkolny

 

 

rok szkolny

 

 

wg harmonogramu

 nauczyciele wychowawcy, pedagodzy, doradca zawodowy

 

 

 

nauczyciele przedmiotu

 

nauczyciele przedmiotu, wychowawcy, dyrektor

 

doradca zawodowy

 

 

 

 

4.

Kształtowanie postaw asertywnych

-       psychoedukacyjne zajęcia z asertywności,

  

- „Jestem asertywny – mówię NIE” - warsztaty

rok szkolny

 

 

 

 

rok szkolny

 

nauczyciele wychowawcy

psycholog

 

pedagodzy 

 

 

5.

Uświadamianie młodzieży zagrożeń związanych z podejmowaniem zachowań ryzykownych, promocja zdrowia. Kształtowanie właściwych postaw wobec uzależnień

-       zajęcia wychowawcze poruszające kwestię dopalaczy, uzależnienia od nikotyny i alkoholu,

-       udział w ogólnopolskich programach:

  • „Trzymaj formę” kl. IV - VI

  • „Znajdź właściwe rozwiązanie” kl. VI,

  • „Porozmawiajmy o zdrowiu i nowych zagrożeniach” – kl. VII

  • Program Domowych Detektywów – kl. IV - V

-       przygotowanie gazetek dotyczących zdrowego stylu życia i szkodliwości uzależnień

-  informowanie o społecznych i zdrowotnych skutkach uzależnień, zwalczanie mitów na temat zachowań ryzykownych, w tym uzależnień;

 -organizacja spektakli i warsztatów profilaktycznych

- konkurs ABC profilaktyki

- „Dzień Promocji Zdrowia”

rok szkolny

 

rok szkolny

II semestr

II semestr

II semestr

 

II semestr

 

I semestr

 

 

rok szkolny

 

 

wg planu wychowawczego, planów pracy psychologa i pedagogów szkolnych

 

 

rok szkolny

 

październik/ listopad

 

 

maj/czerwiec



 

pedagodzy, psycholog 

 

 

 

 

Magdalena Janicka

Katarzyna Pater

Katarzyna Pater

 

Katarzyna Pater

 

Magdalena Janicka

 

 

wychowawcy, pedagodzy

 

pedagodzy nauczyciele wychowawcy, 

 

pedagodzy

 

 

pedagodzy i psycholog

 

pedagodzy i psycholog

 

 6.

Wdrażanie do umiejętnego korzystania ze współczesnych mediów

-       zajęcia wychowawcze Stop Cyberprzemocy”,

-       zorganizowanie Dnia Bezpiecznego Internetu,

-       przygotowanie gazetki dotyczącej bezpieczeństwa w sieci

-       zorganizowanie konkursu na opowiadanie związane z przeciwdziałaniem zagrożeniom występującym w sieci.

 

luty/marzec

 

 

luty

 

 

wg potrzeb

 

 

luty/ marzec

pedagodzy

 

 

pedagodzy, nauczyciele informatyki

pedagodzy

 

 

pedagodzy, nauczyciele informatyki

 

7.

Szerzenie wśród młodzieży znajomości prawa i wyrabianie nawyku poszanowania go

-       spotkanie z policją „Odpowiedzialność prawna nieletnich”

-       godziny wychowawcze dotyczące obowiązków człowieka oraz odpowiedzialności za ich lekceważenie

 

maj



rok szkolny

pedagodzy

 

nauczyciele wychowawcy

 

8.

Dorastanie – przygotowanie uczniów do okresu dojrzewania i pozytywnego przyjęcia jego objawów psychicznych i fizycznych

-       zajęcia wychowawcze,

 

- zajęcia Wychowania do Życia w Rodzinie,

rok szkolny

 

rok szkolny

 

 

wychowawcy, pedagodzy,

nauczyciele WDŻR,

 

9.

Kształtowanie umiejętności świadomego dokonywania wyboru ścieżki edukacyjnej biorąc pod uwagę predyspozycje zawodowe

 - test predyspozycji zawodowych

- ankieta związana w wyborem szkoły i zawodu;

- zajęcia z doradztwa zawodowego;

 

- wyjazdy na dni otwarte do szkół średnich

 

 

- zapraszanie przedstawicieli szkół na prezentacje promujące szkoły średnie i zawodowe

styczeń

październik

 

wg planu lekcji

 

październik

kwiecień/maj

 

marzec – maj

 

Doradca zawodowy

Doradca zawodowy

Doradca zawodowy

Doradca zawodowy/ wychowawcy klas VIII

Doradca zawodowy

 

 

 

 









 Działania skierowane do rodziców

L. p.

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Monitoring

1.

Monitorowanie potrzeb i oczekiwań rodziców wobec systemu profilaktycznego szkoły

-       rozmowy i konsultacje indywidualne, ankiety

-       spotkania z rodzicami

 

-     bieżąca współpraca z Radą Rodziców

Wg potrzeb 

 

rok szkolny

 

rok szkolny

wychowawcy, pedagodzy

wychowawcy

 

dyrektor

 

 

 

 

 

2.

Zapoznanie rodziców ze Statutem Szkoły, podstawowymi regulaminami oraz Szkolnym Programem Wychowawczo – Profilaktycznym

-       udostępnienie tekstów oraz omówienie najważniejszych ich zapisów podczas spotkań z rodzicami,

-       udostępnienie Statutu i regulaminów przez szkolną bibliotekę

wrzesień

 

 

 

 

rok szkolny 

nauczyciele wychowawcy

  

 

 

nauczyciel bibliotekarz

 

 

 

3.

Psychoedukacja

-       wykłady i prelekcje w ramach „Szkoły dla rodziców” z udziałem pedagoga, psychologa – tematy dobrane zgodnie z zapotrzebowaniem zgłaszanym przez rodziców i wychowawców w ankietach;

  -       udostępnianie literatury z zakresu psychologii i pedagogiki

- udzielanie rodzicom porad dotyczących radzenia sobie z trudnymi zachowaniami dzieci, wskazywanie kierunków pracy w przypadku gdy uczeń wykazuje trudności dydaktyczne;

- wskazywanie rodzicom potrzeby objęcia dziecka specjalistyczną opieką oraz udzielanie informacji gdzie taką pomoc można uzyskać;

rok szkolny

wg harmonogramu

  

 

 

 

 

 

wg potrzeb

 

 

wg potrzeb

 

 

 

 

 

 

wg potrzeb

pedagodzy

 

 

 

 

 

 

 

nauczyciele wychowawcy, pedagodzy, psycholog

wychowawcy, pedagodzy, psycholog

 

 

 

 

 

pedagodzy, wychowawcy

 

4.

Umożliwienie rodzicom aktywnej działalności i współdecydowania o życiu klasy i szkoły

-       zapraszanie rodziców do współorganizowania: imprez i uroczystości klasowych, ogólnoszkolnych oraz zajęć pozalekcyjnych

-       organizowanie spotkań o charakterze mediacyjnym uczeń – nauczyciel – rodzic,

-       podziękowania w formie: listów, dyplomów, podziękowań na forum klasy, szkoły, również w formie wybranej przez uczniów, zapis w Kronice Szkoły,

-       zaproszenie rodziców do prezentowania na tle klasy swoich umiejętności, pasji i zainteresowań.

wg harmonogramu  imprez szkolnych

 



wg potrzeb

 

zakończenie roku szkolnego



 wg potrzeb

nauczyciele wychowawcy

 

 

 

 

dyrektor

 nauczyciele wychowawcy, dyrektor

 

 

 

nauczyciele wychowawcy

 

 

 

 

nauczyciele wychowawcy

 

 

 

 

 

 





Działania skierowane do nauczycieli

 

L. p.

 

Zadania

Formy realizacji

Termin realizacji

Osoby odpowiedzialne

Monitoring

1.

Bieżąca aktualizacja wiedzy z zakresu prawa oświatowego

-       udostępnienie tekstów prawa oświatowego oraz omówienie najważniejszych ich zapisów

- szkolenia dotyczące zmian w przepisach prawa oświatowego

- rada szkoleniowa dotycząca roli i zadań wychowawcy klasy

rok szkolny

 

rok szkolny

 

wrzesień

dyrektor,

 

dyrektor

 

dyrektor

 

 

 

 

 

2.

Monitorowanie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia umiejętności wychowawczych

-       przygotowanie scenariuszy zajęć wychowawczych na tematy zgodne z założeniami programu i aktualnymi potrzebami

-       rozmowy i konsultacje indywidualne, dyskusje podczas posiedzeń Rady Pedagogicznej

-       bieżąca współpraca z zespołem wychowawczym

- diagnozowanie potrzeb wychowawców klas w zakresie zadań opiekuńczo wychowawczych i tematyki zajęć

wrzesień/październik

 

 

 

rok szkolny

 

 

wg potrzeb

 

 

wrzesień

pedagodzy

 

dyrektor, nauczyciele

 

 

wszyscy nauczyciele

 

 

pedagodzy

 

3.

Psychoedukacja

-       udział w różnych zewnętrznych formach szkoleniowych

-       organizowanie szkoleniowych rad pedagogicznych 

-       udostępnianie literatury z zakresu psychologii i pedagogiki

rok szkolny

 

 

 

wg harmonogramu spotkań rady pedagogicznej

rok szkolny

wszyscy nauczyciele

 dyrektor

 

pedagodzy, nauczyciel bibliotekarz

 

4.

Udzielanie wsparcia w sytuacjach kryzysowych i konfliktowych

-       organizowanie spotkań mediacyjnych z rodzicami i uczniami

- powoływanie spotkań zespołów wychowawczych celem wspólnego rozwiązywania sytuacji problemowych

-       pomoc w konstruowaniu kontraktów wychowawczych z klasą lub z uczniem i jego rodzicem

 

wg potrzeb



 wg potrzeb



wg potrzeb

dyrektor, nauczyciele wychowawcy

 

 

pedagodzy, psycholog, wychowawcy

 

pedagodzy, psycholog

 

5.

Czuwanie nad bezpieczeństwem uczniów i przestrzeganiem reguł normujących życie szkolne

-       prawidłowe zorganizowanie i pełnienie dyżurów w trakcie przerw

-       zapoznanie nauczycieli z procedurami postępowania w sytuacjach zagrożenia dzieci i młodzieży demoralizacją



 

rok szkolny

 

rok szkolny

 

  

dyrektor, nauczyciele dyżurujący

 

 

pedagog

 

 

6.

Zapobieganie niepowodzeniom szkolnym

-       Udział w szkoleniach podejmujących problematykę pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych;

-      Udział w szkoleniach z zakresu oceniania kształtującego;

- udział w szkoleniach dotyczących korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych

wg potrzeb



wg potrzeb



wg potrzeb 



 

dyrektor, pedagodzy



wicedyrektor



dyrektor, nauczyciele